Spozniac-sie 08/26/2019 Zamknij okno

Często czytamy o tym, jakich pracowników szukają pracodawcy. Dzisiaj jednak chcemy omówić te najbardziej irytujące cechy pracownika. Na wstępie jednak chcemy zaznaczyć, że większość z nich można wyeliminować przy odrobinie dobrych chęci!

Zacznijmy od cechy wyjątkowo irytującej – spóźnianie się!

Jak było dzisiaj? Tramwaj się spóźnił czy dziecko nie chciało wstać do przedszkola? Budzik nie zadzwonił, a Ty zupełnie nie wiesz dlaczego? Lista powodów jest równie długa co historia np. państwa polskiego. Jeśli uda Ci się wymyślić jakąś historię, którą Twój szef usłyszy pierwszy raz, to będzie to wyjątek! Permanentne spóźnianie się do pracy, na spotkania jest jedną z tych cech, która u większości pracodawców powoduje poirytowanie. Jest ono jak najbardziej uzasadnione. Często powtarzające się spóźnianie się jest wyrazem braku szacunku i to nie tylko do pracodawcy, ale też do współpracowników. Skoro Twoje koleżanki i koledzy są w stanie być na czas w pracy, dotrzeć na czas na spotkanie to Ty też możesz. Okaż im szacunek. Bądź punktualny.

„A słyszałaś, że Kasia z kadr ma kochanka?”

Mówi się, że plotkowanie to kobieca cecha. Doskonale wiemy, że nie tylko. Jeśli uwielbiasz komentować życie prywatne koleżanki, opowiadać o tym jak spędza weekendy i z kim spędza noce - natychmiast przestań. Nowa droga sukienka koleżanki z biura może budzić Twój zachwyt, dezaprobatę lub obojętność – to normalne. Dopóki nie stanie się to przedmiotem plotek przy okazji parzenia kawy ze szczególnym naciskiem na jej cenę lub niezbyt doskonałą figurę owej koleżanki. Takich przykładów możemy przytoczyć wiele. Ty też znasz ich niezliczoną ilość prawda? Chcesz, aby inni Cię szanowali? Na szacunek trzeba zasłużyć, najlepiej okazując go innym. Plotkowanie nie zasługuje na szacunek.

Wymówki na każdą okazję? – znamy to!

Potrafisz znaleźć na wszystko wymówkę i jesteś z tego dumny? Natychmiast zmień swoje zachowanie! Nawet jeśli wdaje Ci się, że z powodzeniem udaje Ci się wybrnąć przy pomocy wymówki z każdej sytuacji – to zapewniamy Cię: TAK CI SIĘ TYLKO WYDAJE! Jeśli za każdym razem, kiedy nie wykonasz polecenia przełożonego lub nie dotrzymasz terminu masz na to jakąś wymówkę i zrzucasz winę na coś lub na kogoś – wiedz, że takie zachowanie jest bardzo niemile widziane.

Unikanie i kombinowanie?

Przy każdej możliwej okazji zrzucasz odpowiedzialność na innych i obarczasz ich dodatkowymi zadaniami? Nie czujesz potrzeby zmotywowania się do pracy? To znak, że Ci na niej nie zależy. A to jasny sygnał dla pracodawcy. To bardzo krótka droga do utraty pracy. I fakt braku rąk do pracy Ci nie pomoże. Pracodawcy nie zamierzają zatrudniać obiboka. Lepiej mieć wakat niż płacić za nic.

Nikt nie lubi ludzi przemądrzałych i aroganckich

Pewność siebie to bardzo pozytywna cecha. Nie można jednak mylić jej z arogancją. Nawet jeśli Twoja wiedza jest w niektórych dziedzinach większa niż pozostałych współpracowników, powstrzymaj się od demonstrowania tego na każdym kroku. Nikt nie lubi osób wyrażających się z pogardą o innych. Powinieneś wiedzieć, że jeśli z powodu Twojej arogancji i poczucia wyższości, atmosfera w firmie stanie się trudna do zniesienia, Twoja wiedza Ci nie pomoże. Łatwiej podjąć decyzję o wyeliminowaniu z zespołu jednej osoby niż kilku. Pomyśl o tym zanim kolejny raz wyszydzisz pomysł kolegi lub koleżanki.

Negocjacje czy ciągłe stawianie żądań?

Negocjacje podwyżki? Lepszego stanowiska? Terminu urlopu? Oczywiście – nie ma w tym nic złego. W każdej pracy trafiają się sytuacje, w których trzeba coś negocjować. Ale pamiętaj: jeśli ciągle żądasz czegoś, nie oferując w zamian firmie niczego naprawdę wartościowego dla pracodawcy- z pewnością osłabi to Twoja reputację. Osoby roszczeniowe są zwykłe eliminowane z zespołów.

Zastanów się: czy któraś z tych cech nie dotyczy Twojej osoby? Jeśli tak – każdą z nich możesz wyeliminować, co na pewno zaowocuje w przyszłości. Ceną jest szacunek pracodawcy i współpracowników. A poza pracą? Po prostu warto być uczciwym człowiekiem, prawda?

InterKadra Sp. z o.o. , ul. Wielicka 50, 30-552 Kraków, NIP: 6762336026
imgNa górę strony