Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Jakich cech charakteru pracownika nie lubią pracodawcy? Sprawdź koniecznie!

Najczęściej zastanawiamy się nad tym jakie są najbardziej pożądane cechy dobrego pracownika. Wiemy, że pracodawcy cenią sobie między innymi: uczciwość, zaangażowanie, wytrwałość w dążeniu do celu, lojalność i motywację do pracy. Oczywiście tych pozytywnych cech można by wymienić więcej. Niemniej jednak w tym artykule chcemy omówić te cechy charakteru pracownika, których pracodawcy nie lubią. Co istotne, większość z nich można wyeliminować przy odrobinie dobrych chęci.

Zacznijmy od braku punktualności

Permanentne spóźnianie się do pracy, na spotkania jest jedną z tych cech, która u większości pracodawców powoduje poirytowanie. Jest ono jak najbardziej uzasadnione. Często powtarzające się spóźnianie się jest wyrazem braku szacunku i to nie tylko do pracodawcy, ale też do współpracowników. Skoro Twoje koleżanki i koledzy są w stanie być na czas w pracy, dotrzeć na czas na spotkanie to Ty też możesz. Okaż im szacunek. Bądź punktualny.

Nikt nie lubi ludzi przemądrzałych i aroganckich

Pewność siebie to bardzo pozytywna cecha. Dla wielu pracodawców kluczowa. Niemniej jednak nie można mylić jej z arogancją. Nawet jeśli Twoja wiedza jest w niektórych dziedzinach większa niż pozostałych współpracowników, nie musisz tego okazywać i demonstrować na każdym kroku. Pracodawcy nie lubią osób wyrażających się z pogardą o innych współpracownikach. Jeśli to właśnie z powodu Twojej arogancji i zadufania w sobie atmosfera w firmie stanie się trudna do zniesienia, Twoja wiedza Ci nie pomoże. Pracodawcy łatwiej wyeliminować z zespołu jedną osobę niż kilka. Pomyśl o tym zanim kolejny raz wyszydzisz pomysł kolegi lub koleżanki.

Twoja specjalność to wymówki?

Jeśli tak, to natychmiast porzuć tę specjalność. Jeśli za każdym razem, kiedy nie wykonasz polecenia przełożonego lub nie dotrzymasz terminu masz na to jakąś wymówkę i zrzucasz winę na coś lub na kogoś – wiedz, że takie zachowanie jest bardzo niemile widziane.

Kombinujesz, aby unikać wypełniania obowiązków?

Jeśli przy każdej możliwej okazji zrzucasz odpowiedzialność na innych i obarczasz ich dodatkowymi zadaniami wiedz, że nie pozostanie to niezauważone. Jeśli nie czujesz potrzeby zmotywowania się do pracy, to znaczy, że Ci na niej nie zależy. A to jasny sygnał dla pracodawcy.

Stawianie żądań

Rozumiemy, że w pracy zdarzają się sytuacje, w których musisz co nieco wynegocjować. Warto to robić co jakiś czas. Ale pamiętaj: jeśli ciągle żądasz czegoś, nie oferując firmie w zamian niczego wartościowego, z pewnością osłabi to Twoja reputację. Pracodawcy nie lubią roszczeniowych pracowników. Daj z siebie jak najwięcej, wtedy masz lepsze podstawy to stawiania żądań.

Nie wierzysz w misję lub wartości firmy, w której pracujesz?

Uważasz, że cele wyznaczone przez Twojego pracodawcę są bez sensu? W dodatku jesteś przekonany, że Twój prezes jest uosobieniem prostaka?  Kto wie, może masz rację. Ale co z tego skoro to szef „rozdaje karty”, to on jest pracodawcą, nie Ty. Zastanów się - jeśli rzeczywiście twój pracodawca w niczym ci nie imponuje, może lepiej zamiast tracić czas na narzekanie, zacznij rozglądać się za inną pracą? Samo gderanie i złorzeczenie na temat szefa nie poprawi Twojej sytuacji, wprost przeciwnie. Stworzy negatywną opinię na Twój temat. Jeśli więc uważasz, że pracujesz w złej firmie, która ma nieodpowiedniego szefa odejdź zanim zacznie się o Tobie mówić jak o wiecznie narzekającym nieudaczniku.

Plotkowanie

Mówi się, że to kobieca cecha. Ale doskonale wiemy, że nie tylko. Jeśli uwielbiasz komentować życie prywatne kolegi, opowiadać o tym jak spędza weekendy, ile wypił i z kim spędził noc - natychmiast przestań. Nowa i droga sukienka koleżanki z biura może budzić Twój zachwyt, dezaprobatę lub obojętność – to normalne. Dopóki nie stanie się ona przedmiotem plotek przy okazji parzenia kawy, ze szczególnym naciskiem na omawianie ceny sukienki lub niezbyt doskonałej figurę owej koleżanki. Takich przykładów możemy przytoczyć wiele. Ty też znasz ich niezliczoną ilość prawda? Aby zasłużyć na szacunek musisz okazywać go innym. Plotkowanie nie zasługuje na szacunek.

Zastanów się teraz czy któraś z tych cech nie dotyczy Twojej osoby. Jeśli tak – każdą z nich możesz wyeliminować. Taka eliminacja na pewno zaowocuje w przyszłości. Ceną jest szacunek pracodawcy i współpracowników.