Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Co zrobić z wścibską koleżanką z pracy?

Średnio miesięcznie w pracy spędzamy około 160 godzin. Standardowy dzienny czas pracy wynosi 8h, to aż 1/3 naszej doby. Ważne zatem, by pobyt w pracy nie wiązał się z dodatkowym poirytowaniem z powodu trudnych współpracowników.

Co nas najbardziej denerwuje? Wścibska koleżanka? Plotkująca sekretarka? Złośliwy kolega? A może osoby, które nie szanują Twojej prywatnej własności i traktują ją jak własną? Powodów irytacji może być wiele. Ale aby sobie z nimi poradzić jak najmniej boleśnie potrzebna jest spokojna analiza sytuacji. Jeśli powodem Twojej irytacji jest zawsze ta sama osoba warto zastanowić się co leży u podłoża takiej relacji.

Następnie przystąp do działania mającego naprawić tę sytuację. Postawa bierna i wycofana działa zawsze na Twoją niekorzyść. Jeśli zostaniesz zapamiętany jako osoba, która zgadza się na warunki narzucane przez innych, bardzo szybko zostanie to wykorzystane przeciwko Tobie. Dlatego nie bój się powiedzieć głośno, że pewne zachowania Cię irytują. Jeśli koleżanka zbytnio dopytuje o Twoje życie prywatne, kulturalnie daj jej do zrozumienia, że jest to Twoje sfera prywatna, której nie chcesz z nią dzielić i prosisz, aby to uszanowała. Jeśli współpracownik wtrąca się w Twoje obowiązki, daj mu do zrozumienia, że sobie tego nie życzysz. Jeśli kolega zza biurka zachowuje się w sposób irytujący - np. głośno rozmawia przez telefon, przeszkadzając Ci tym w pracy -  również zwróć mu grzecznie na to uwagę. Jeśli ktoś bez pozwolenia rozporządza tym, co jest na Twoim biurku – nie wahaj się zaznaczyć, że nie akceptujesz takiego zachowania. Pamiętaj jednak o tym, by być przy tym grzecznym i uprzejmym, aczkolwiek stanowczym. Taką postawą jasno zakomunikujesz, że oczekujesz współpracy i zmiany zachowania. Jeśli nie opanujesz emocji i zachowasz się niekulturalnie – prawdopodobnie nie uda Ci się osiągnąć celu. Twoje niegrzeczne zachowanie tylko zaogni sytuację. Naucz się mówić "nie". Nie daj sobie wejść na głowę i stawiaj granice w oparciu o dobre obyczaje i skalę swojej tolerancji. W pracy spędzamy bardzo dużą część swojego życia. Dlatego też trzeba zrobić wszystko, by czuć się w niej jak najlepiej. Jednocześnie pamiętaj, że robienie wszystkiego "pod siebie", może spowodować kolejne konflikty. Konieczne jest zachowanie zdrowego rozsądku. Postaw na komunikację. Najważniejsza jest rozmowa. Warto zadawać pytania i jasno wypowiadać swoje zdanie. Jeśli komunikujesz się w niejasny sposób licząc na to, że inni domyślą się co masz na myśli, licz się z tym, że konflikt nie ustanie, a wręcz przeciwnie – w wyniku nieprozumienia może nawet urosnąć.

W InterKadra wierzymy w to, że nie ma takiej osoby, z którą nie można się dogadać. Oczywiście pamiętamy, że w tym cały jest ambaras, aby dwoje chciało naraz.  

Jedno jest pewne: konflikty w pracy powodują, że atmosfera staje się nie do zniesienia. Stawiajcie na poprawne, zdrowe relacje.