Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij
Blog Varia Interkadra - Blog
  • image description

    Dni wolne w 2019 roku - jak dobrze zaplanować urlop na przyszły rok?

    Rok 2018 dobiega końca. Przypadający za ten rok urlop zapewne macie już wykorzystany. Warto pomyśleć nad zaplanowaniem przyszłorocznego. Tym bardziej, że wielu pracodawców wymaga sporządzenia planu urlopów na przyszły rok. Dzisiaj chcemy Wam podpowiedzieć jak zaplanować urlop, aby wykorzystać dni świąteczne i ustawowo wolne od pracy tak, aby jak najbardziej na tym skorzystać.

    więcej 2018-12-18
  • image description

    Wywiad z Magdaleną Winiarską - w rocznicę jej wyboru na Ambasadorkę marki InterKadra

    Wkrótce minie rok od kiedy pracownicy naszej firmy wybrali swoją Ambasadorkę. Zapytaliśmy więc Magdalenę Winiarską co się zmieniło w ciągu ostatniego roku.

    więcej 2018-11-30
  • image description

    Jakich cech charakteru pracownika nie lubią pracodawcy? Sprawdź koniecznie!

    Najczęściej zastanawiamy się nad tym jakie są najbardziej pożądane cechy dobrego pracownika. Wiemy, że pracodawcy cenią sobie między innymi: uczciwość, zaangażowanie, wytrwałość w dążeniu do celu, lojalność i motywację do pracy. Oczywiście tych pozytywnych cech pracownika można wymienić więcej. Niemniej jednak w tym artykule chcemy omówić te, których pracodawcy nie lubią. Co istotne, większość z nich można wyeliminować przy odrobinie dobrych chęci.

    więcej 2018-11-18
  • image description

    Work-life balance co to takiego?

    Work -life – balance to termin, o którym często czytasz, ale nie bardzo wiesz o co w tym chodzi? A może uważasz, że istotą tego terminu jest oddzielanie grubą kreską spraw zawodowych od prywatnych? Przeczytaj ten krótki artykuł, a dowiesz się o co w tym naprawdę chodzi.

    więcej 2018-11-13
  • image description

    Czy na pewno warto zostawić po sobie dobre wrażenie zwalniając się z pracy?

    Dynamiczne zmiany na rynku pracy nie powodują, że jest on wielką, niezbadaną otchłanią. Nasze losy krzyżują się ze sobą w różny sposób. Nie zawsze możliwy do przewidzenia tu i teraz. Pomyśl o tym zanim zrobisz coś, czego potem będziesz żałować.

    więcej 2018-11-09
  • image description

    Jak nie dać się jesiennej chandrze i zachować dużo energii

    Aura za oknem dobitnie przypomina nam o tym, że lato się skończyło. Za oknem coraz częściej jest szaro, wietrznie i mokro. Taka pogoda działa negatywnie na wiele osób. Niektórych z nas zniechęca do podejmowania wszystkich aktywności poza tymi, które wynikają z naszych codziennych obowiązków. Jeśli i Ty zauważasz już u siebie jesienne obniżenie nastroju, zachęcamy Cię do przeczytania poniższego tekstu.

    więcej 2018-10-04
  • image description

    Piłkarzyki, karty Multisport, masaż, świeże owoce – co jeszcze robią firmy dla swoich pracowników?

    W kwestii uprzyjemniania pracownikom czasu spędzonego w firmie jedynym ograniczeniem wydają się być budżet i chęci pracodawcy.

    więcej 2018-09-19
  • image description

    Jak może wyglądać rynek pracy za 100 lat?

    Zastanawialiście się kiedyś jak będzie wyglądała praca za 20, 50, 150 lat? Postęp technologiczny jest permanentny, wymusza on zmianę stanowisk pracy. A zatem: czy zawody, które dzisiaj wykonujemy będą istniały np. za 50 lat? Czy będą to czynności, które będą konieczne czy może już zupełnie zbędne? A może nie będzie już pracy jako takiej?

    więcej 2018-08-20
  • image description

    5 banalnych błędów w komunikacji. Sprawdź czy i Ty je popełniasz!

    Komunikacja w pracy to bardzo ważny temat. Błędy w komunikacji mają różne przyczyny. Niechlujstwo nadawcy komunikatu, brak refleksyjnego myślenia, brak szacunku do odbiorcy komunikatu to grzechy ciężkie. W tym tekście pominiemy kwestie lenistwa i braku kompetencji, które najczęściej są powodem problemów komunikacyjnych. Poświęcimy za to czas na podsumowanie tych błędów, których mimo szczerych chęci i zaangażowania w zadania - być może sobie nie uświadamiacie, popełniając je i generując problemy komunikacyjne.

    więcej 2018-07-16
  • image description

    Co zrobić z wścibską koleżanką z pracy?

    Średnio miesięcznie w pracy spędzamy około 160 godzin. Standardowy dzienny czas pracy wynosi 8h, to aż 1/3 naszej doby. Ważne zatem, by pobyt w pracy nie wiązał się z dodatkowym poirytowaniem z powodu trudnych współpracowników.

    więcej 2018-06-25
  • image description

    Co nas stresuje w pracy?

    Słuchając członków rodziny czy też znajomych możemy dojść do wniosku, że stres w pracy jest nieodłącznym towarzyszem naszej codzienności. Każdego dnia w pracy przeżywamy różne napięcia emocjonalne. Mogą one wywoływać zarówno zwiększoną chęć do pracy, jak i powodować spadek zainteresowania naszymi codziennymi obowiązkami zawodowymi oraz ich rezultatami.

    więcej 2018-06-18
  • image description

    Dress code w pracy- co to takiego?

    Ostatnio pisaliśmy o tym, jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną. Pójdżmy więc o krok dalej -zastanówmy się: jak ubierać się do pracy? Osoby rozpoczynające swoją pierwszą pracę, szczególnie w dużych firmach lub w instytucjach finansowych, bardzo często spotykają się z pojęciem dress code’u. Dress code to zbiór zasad i wskazówek dotyczących odpowiedniego dopasowania ubioru do okazji. To jeden z elementów savoir-vivre.

    więcej 2018-06-04
  • image description

    Pracoholizm czy tylko zaangażowanie? Kiedy możemy mówić o pracoholizmie?

    Pracoholizm bywa często mylony z pracowitością. Osoba, która cierpi na to uzależnienie (pracoholizm) jest bowiem bardzo zaangażowana w swoją pracę, ma chęci do działania, pracuje dużo, bierze na siebie wiele zadań i jest w pełni dyspozycyjna. To wymarzony pracownik każdego szefa…przynajmniej do czasu!

    więcej 2018-05-18
  • image description

    Jak po ciężkim tygodniu w pracy zrelaksować się w weekend ?

    Czy zdarza ci się myśleć: byle do piątku!? Czekasz na weekend z nadzieją, że nawet jeśli nie będzie super wyjątkowy, to na pewno będzie inny niż dni od poniedziałku do piątku? A ile razy weekend upłynął Ci na załatwianiu zaległych spraw i wypełnianiu obowiązków? Pracowity weekend nie pozwala właściwie odpocząć i zregenerować sił po trudnym tygodniu pracy. Dlatego przedstawiamy Wam inspiracje jak spędzić weekend, by w poniedziałek, wstać w dobrym nastroju.

    więcej 2018-05-17
  • image description

    Warto być osobą proaktywną!

    Co oznacza zwrot: postawa proaktywna? Jest to inaczej mówiąc: branie spraw w swoje ręce, kierowanie swoim własnym losem. Osoba proaktywna nie zrzuca winy za swoje porażki na otoczenie, na innych ludzi. Taka osoba sama kształtuje swoje działania, nie uzależniając ich od postaw czy działań innych ludzi. Przede wszystkim – osoba proaktywna to osoba wykazująca inicjatywę w działaniu.

    więcej 2018-04-20
  • image description

    Wywiad z Magdaleną Winiarską - Ambasadorką marki InterKadra

    W grudniu ubiegłego roku Magdalena Winiarska - Kierownik Działu Francja - została Ambasadorką marki InterKadra. Zachęcamy Was do przeczytania wywiadu z Magdą, która opowiada za co ceni swoją pracę i dlaczego Interkadra to marka warta promowania.

    więcej 2018-03-19
  • image description

    Dlaczego spóźnianie się do pracy źle świadczy o pracowniku?

    Każdemu z nas choć raz zdarzyło się spóźnić do pracy. Powody oczywiście były różne. Czasem są to niespodziewane korki, czasem niepunktualna komunikacja miejska. Do równie częstych przyczyn spóźnień należą: problem z zaprowadzeniem dziecka do przedszkola na czas, zbyt długa kolejka w urzędzie, awaria samochodu lub po prostu… zbyt późna pobudka. Tak naprawdę lista potencjalnych powodów spóźnienia się do pracy jest bardzo długa. Warto jednak zastanowić się nad tym, jak nasze spóźnienie jest postrzegane przez pracodawcę. Powiedzmy sobie szczerze: jeśli taka sytuacja zdarza się raz na jakiś czas – raz na kwartał lub rzadziej – pracodawca najczęściej przymyka na to oko, wszak wszyscy jesteśmy ludźmi. Ale co, kiedy spóźnianie się nie jest wyjątkiem, lecz nawykiem?

    więcej 2018-03-13
  • image description

    Tematy, których nie powinno się poruszać w służbowych mailach

    Jacy jesteśmy w kontaktach ze współpracownikami, kolegami, czy nawet przyjaciółmi z pracy? O czym rozmawiamy? Jakich tematów służbowych unikamy? Prawdopodobnie nie poruszacie publicznie tematów mogących stanowić tajemnice służbowe? Zakładamy też, że nie obgadujecie publicznie szefa? Spotykając się w firmowej kuchni, czy stołówce chyba raczej nie opowiadacie swoim współpracownikom szczegółów swojego prywatnego życia? … To dobrze! Ale czy pamiętacie o tych zasadach kiedy korzystacie ze służbowej skrzynki email? Nie? Koniecznie przeczytajcie ten tekst!

    więcej 2017-12-27
  • image description

    Jakie umiejętności mogą ułatwić awans w 2018 roku ?

    Przełom roku to czas postanowień noworocznych. Jeśli wśród Twoich postanowień na 2018 rok są takie, które dotyczą kariery zawodowej, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Poruszymy temat umiejętności przydatnych do tego, aby więcej zarabiać, dostać podwyżkę lub po prostu - stać się bardziej konkurencyjnym na rynku pracy. To dobry czas, aby zastanowić się nad tym, jakich umiejętności nam brakuje do uzyskania wymarzonej posady lub zdobycia awansu.

    więcej 2017-12-18
  • image description

    Poznaj poranne rytuały, które pomogą Ci odnieść sukces !

    Wraz z nastaniem jesieni, a potem zimy… dni stają się coraz krótsze, a pogoda za oknem nie motywuje do wyjścia z domu. Coraz trudniej jest zwlec się z łóżka i stawić czoła wyzwaniom kolejnego dnia. Coraz częściej z łóżka „wstajemy lewą nogą”. Co zrobić, aby pomimo wszystko dobrze zacząć dzień i zakończyć go z sukcesem?

    więcej 2017-12-06