Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij
Blog Varia Interkadra - Blog
  • image description

    Jak radzić sobie ze stresem w pracy?

    Śmiało możemy stwierdzić, że każdy z nas ma za sobą przynajmniej jednorazową sytuację, kiedy to wróciliśmy do domu po całym dniu pracy, zmęczeni i jednocześnie rozdrażnieni. Żyjemy w ciągłym biegu. Praca, dom, dzieci, obowiązki. W dzisiejszych czasach po prostu nie da się uniknąć sytuacji, w których nasza psychika ulega obciążeniu.

    więcej 2019-08-16
  • image description

    Jaki jest Twój szef?

    Na tak zadane pytanie najczęściej odpowiadacie: jest ok, da się wytrzymać, bywają gorsze, może być lub … głupi, zadufany, przemądrzała, wredna. Oczywiście jest to szereg ocen emocjonalnych. Rzadko właściwych. Często nietaktownych i niegrzecznych. Tymczasem dobrego przełożonego cechuje przede wszystkim odpowiednie przygotowanie merytoryczne, czyli posiadana wiedza oraz doświadczenie. Kompetencje miękkie i cechy charakteru nie są bez znaczenia. To właśnie one decydują o tym jaki styl zarządzania reprezentuje szef, a co za tym idzie, jak oceniają go podwładni.

    więcej 2019-07-29
  • image description

    Czym są kompetencje pracownicze?

    W ofertach pracy, w wymaganiach pracodawców często pojawiają się takie pojęcia: kreatywność, asertywność, umiejętność pracy w zespole. Co to tak naprawdę znaczy?

    więcej 2019-07-12
  • image description

    Czy w czasach mobilnych translatorów znajomość języków obcych wciąż się opłaca?

    Wakacje zaczynają się dosłownie za chwilę. Wielu z Was spędzi je w Polsce, ale wielu wyjedzie za granicę. Czy w czasach aplikacji na smartfony, które tłumaczą niejako „na żywo” to, co mówimy warto uczyć się języków obcych?

    więcej 2019-06-12
  • image description

    Zastanów się czy na pewno właściwie korzystasz ze swojej służbowej skrzynki email

    Czy wiesz, że w każdej chwili firmowa korespondencja mailowa może zostać sprawdzona i przeczytana przez pracodawcę?

    więcej 2019-05-29
  • image description

    Spóźnialskich nie lubią nie tylko szefowie!

    Dotarłeś dzisiaj do pracy na czas? Jeśli tak, to bardzo dobrze. Jeśli nie…. No właśnie! Każdemu z nas choć raz zdarzyło się spóźnić do pracy, z różnego powodu. Zdecydowanie najwięcej spóźnialskich jest w dużych miastach, w których problemy z dotarciem do pracy na czas ma nawet co czwarty pracownik.

    więcej 2019-05-16
  • image description

    Nie możesz się dogadać ze współpracownikami? Sprawdź co może być tego powodem!

    Konflikty w pracy? Nie dogadujesz się ze współpracownikami, nie rozumieją Cię? Jeśli ten problem dotyczy Ciebie lub Twojego zespołu zapraszamy do lektury!

    więcej 2019-05-10
  • image description

    Chroniczny stres w pracy- poznaj symptomy

    Stres jest stałym elementem naszego codziennego życia. Jego natężenie się zmienia. Raz jesteśmy bardziej i dłużej zestresowani, innym razem tylko incydentalnie. Niemniej jednak trudno znaleźć kogoś, kto jest całkowicie wolny od stresu

    więcej 2019-04-17
  • image description

    Pierwszy dzień w nowej pracy wcale nie musi być trudny!

    Pierwszy dzień pracy jest zwykle stresujący. Dzieje się tak dlatego, że zależy nam na zrobieniu dobrego wrażenia. Dlatego warto wiedzieć jak uczynić ten dzień przyjemniejszym i bardziej przewidywalnym. Chcesz wiedzieć jak?

    więcej 2019-04-11
  • image description

    Dni wolne w 2019 roku - jak dobrze zaplanować urlop na przyszły rok?

    Rok 2018 dobiega końca. Przypadający za ten rok urlop zapewne macie już wykorzystany. Warto pomyśleć nad zaplanowaniem przyszłorocznego. Tym bardziej, że wielu pracodawców wymaga sporządzenia planu urlopów na przyszły rok. Dzisiaj chcemy Wam podpowiedzieć jak zaplanować urlop, aby wykorzystać dni świąteczne i ustawowo wolne od pracy tak, aby jak najbardziej na tym skorzystać.

    więcej 2018-12-18
  • image description

    Wywiad z Magdaleną Winiarską - w rocznicę jej wyboru na Ambasadorkę marki InterKadra

    Wkrótce minie rok od kiedy pracownicy naszej firmy wybrali swoją Ambasadorkę. Zapytaliśmy więc Magdalenę Winiarską co się zmieniło w ciągu ostatniego roku.

    więcej 2018-11-30
  • image description

    Jakich cech charakteru pracownika nie lubią pracodawcy? Sprawdź koniecznie!

    Najczęściej zastanawiamy się nad tym jakie są najbardziej pożądane cechy dobrego pracownika. Wiemy, że pracodawcy cenią sobie między innymi: uczciwość, zaangażowanie, wytrwałość w dążeniu do celu, lojalność i motywację do pracy. Oczywiście tych pozytywnych cech pracownika można wymienić więcej. Niemniej jednak w tym artykule chcemy omówić te, których pracodawcy nie lubią. Co istotne, większość z nich można wyeliminować przy odrobinie dobrych chęci.

    więcej 2018-11-18
  • image description

    Work-life balance co to takiego?

    Work -life – balance to termin, o którym często czytasz, ale nie bardzo wiesz o co w tym chodzi? A może uważasz, że istotą tego terminu jest oddzielanie grubą kreską spraw zawodowych od prywatnych? Przeczytaj ten krótki artykuł, a dowiesz się o co w tym naprawdę chodzi.

    więcej 2018-11-13
  • image description

    Czy na pewno warto zostawić po sobie dobre wrażenie zwalniając się z pracy?

    Dynamiczne zmiany na rynku pracy nie powodują, że jest on wielką, niezbadaną otchłanią. Nasze losy krzyżują się ze sobą w różny sposób. Nie zawsze możliwy do przewidzenia tu i teraz. Pomyśl o tym zanim zrobisz coś, czego potem będziesz żałować.

    więcej 2018-11-09
  • image description

    Jak nie dać się jesiennej chandrze i zachować dużo energii

    Aura za oknem dobitnie przypomina nam o tym, że lato się skończyło. Za oknem coraz częściej jest szaro, wietrznie i mokro. Taka pogoda działa negatywnie na wiele osób. Niektórych z nas zniechęca do podejmowania wszystkich aktywności poza tymi, które wynikają z naszych codziennych obowiązków. Jeśli i Ty zauważasz już u siebie jesienne obniżenie nastroju, zachęcamy Cię do przeczytania poniższego tekstu.

    więcej 2018-10-04
  • image description

    Piłkarzyki, karty Multisport, masaż, świeże owoce – co jeszcze robią firmy dla swoich pracowników?

    W kwestii uprzyjemniania pracownikom czasu spędzonego w firmie jedynym ograniczeniem wydają się być budżet i chęci pracodawcy.

    więcej 2018-09-19
  • image description

    Jak może wyglądać rynek pracy za 100 lat?

    Zastanawialiście się kiedyś jak będzie wyglądała praca za 20, 50, 150 lat? Postęp technologiczny jest permanentny, wymusza on zmianę stanowisk pracy. A zatem: czy zawody, które dzisiaj wykonujemy będą istniały np. za 50 lat? Czy będą to czynności, które będą konieczne czy może już zupełnie zbędne? A może nie będzie już pracy jako takiej?

    więcej 2018-08-20
  • image description

    5 banalnych błędów w komunikacji. Sprawdź czy i Ty je popełniasz!

    Komunikacja w pracy to bardzo ważny temat. Błędy w komunikacji mają różne przyczyny. Niechlujstwo nadawcy komunikatu, brak refleksyjnego myślenia, brak szacunku do odbiorcy komunikatu to grzechy ciężkie. W tym tekście pominiemy kwestie lenistwa i braku kompetencji, które najczęściej są powodem problemów komunikacyjnych. Poświęcimy za to czas na podsumowanie tych błędów, których mimo szczerych chęci i zaangażowania w zadania - być może sobie nie uświadamiacie, popełniając je i generując problemy komunikacyjne.

    więcej 2018-07-16
  • image description

    Co zrobić z wścibską koleżanką z pracy?

    Średnio miesięcznie w pracy spędzamy około 160 godzin. Standardowy dzienny czas pracy wynosi 8h, to aż 1/3 naszej doby. Ważne zatem, by pobyt w pracy nie wiązał się z dodatkowym poirytowaniem z powodu trudnych współpracowników.

    więcej 2018-06-25
  • image description

    Co nas stresuje w pracy?

    Słuchając członków rodziny czy też znajomych możemy dojść do wniosku, że stres w pracy jest nieodłącznym towarzyszem naszej codzienności. Każdego dnia w pracy przeżywamy różne napięcia emocjonalne. Mogą one wywoływać zarówno zwiększoną chęć do pracy, jak i powodować spadek zainteresowania naszymi codziennymi obowiązkami zawodowymi oraz ich rezultatami.

    więcej 2018-06-18