Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Proces rekrutacji w agencji pracy tymczasowej – informacje istotne dla kandydatów

Często otrzymujemy pytania czym różni się proces rekrutacji w agencji pracy tymczasowej od rekrutacji bezpośredniej, tzn. przez firmę zatrudniającą pracowników.

Oczywiście temat nie jest taki prosty i oczywisty, żebyśmy mogli odpowiedzieć jednym zdaniem, ale spróbujemy poruszyć te problemy, z którymi najczęściej się do nas zwracacie.

 

Ile zapłacę za usługi agencji pracy tymczasowej

W InterKadra kandydat NIE PŁACI za usługi pośrednictwa pracy. Usługa ta jest w Polsce bezpłatna dla kandydatów.  Wynagrodzenie agencji pracy opłaca firma poszukująca pracowników. 

Wysłałem CV i nie dostałem żadnej odpowiedzi

Tak, to możliwe. Ale w niczym nie różni się to od sytuacji, w której aplikujesz bezpośrednio do pracodawcy.

Jakie są najczęstsze powody, że nie otrzymujesz żadnej odpowiedzi?

  • Źle napisane CV – niekompletne, niechronologiczne, z błędami.
  • Brak wymaganych kwalifikacji opisanych w rubryce „oczekiwania” w ofercie pracy.
  • Brak zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby rekrutacji.
  • Niewystarczające kompetencje.
  • Inni kandydaci mieli lepsze od Ciebie kwalifikacje, większe doświadczenie w pracy na podobnym do oferowanego stanowisku.

Wysłałem SMSa na numer telefonu w ofercie i nie dostałem odpowiedzi

Tak, to możliwe. Jeśli podajemy w ofercie pracy numer telefonu, to służy on do tego, abyś mógł zadzwonić i dopytać o kwestie Cię interesujące.

  • Uważamy, że osoba naprawdę zainteresowana ofertą i poszukująca odpowiedzi na pytania poświęci czas na rozmowę telefoniczną.
  • Wyjątkiem są sytuacje, w których sami piszemy, że wystarczy zgłoszenie sms’owe i dotyczy to głownie tzw. krótkich ofert, najczęściej do prac przy inwentaryzacji.

Dzwoniłem i nikt nie odbierał

Tak, to możliwe, przepraszamy. Niemniej jednak, w tej kwestii również nie ma różnicy pomiędzy agencją pracy a bezpośrednim pracodawcą. Nasi pracownicy nie tylko odbierają telefony, wykonują też wiele innych istotnych zadań. Spotykają się z kandydatami, publikują w Internecie nowe ogłoszenia, rozliczają pracowników. Nie zawsze mogą odebrać telefon. Dlatego prosimy o cierpliwość i ponowny telefon. Takie sytuacje mają też miejsce po godzinie 17.00, kiedy to większość naszych pracowników w centrach rekrutacyjnych kończy pracę i nie odbiera już służbowych telefonów. Wtedy prosimy o telefon w dniu kolejnym.

Byłem na rozmowie, ale i tak mnie nie zatrudnili

Tak, to możliwe. Ale w niczym się to nie różni od sytuacji, w której aplikujesz bezpośrednio do pracodawcy. Jakie mogą być tego powody?

  • Być może popełniłeś jakieś błędy podczas rozmowy?
  • Czy jesteś pewien, że byłeś do tej rozmowy dobrze przygotowany?
  • Czy Twój strój był odpowiedni?
  • Czy dotarłeś na rozmowę na czas?
  • Być może inni kandydaci lepiej od Ciebie wypadli podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

 

Ostateczna decyzja w sprawie zatrudnienia najczęściej należy do firmy, w której masz pracować, czyli do naszego Klienta.

Oznacza to, że nawet jeśli pozytywnie zarekomendujemy naszemu Klientowi Twoją kandydaturę, może on mieć odmienne zdanie. Takie sytuacje się zdarzają. Nie zawsze mamy na nie wpływ. I to jedyna znacząca różnica pomiędzy nami a rekrutacją bezpośrednią.

Jak widzicie, nie ma istotnych różnic w procesach rekrutacyjnych. Dlatego zachęcamy Was do tego, aby aplikować na nasze oferty pracy. Dokładamy wszelkich starań, aby dopasowywać oferty pracy do kandydatów. Jeśli nawet oferta pracy, na którą aplikowałeś okazała się być dla Ciebie nieosiągalna – zawsze możemy znaleźć inną, z której będziesz zadowolony!

Zapraszamy na naszą stronę internetową i do jednego z naszych 20 centrów rekrutacyjnych w całej Polsce.

www.interkadra.pl