Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Sprawdź dlaczego warto zostać merchandiserem

Co należy do obowiązków merchandisera?

Zacznijmy od tego, że stanowisko to jest też często formułowane jako audytor standardów merchandisingowych. Sam merchandising jest działaniem z pogranicza marketingu i sprzedaży. Oznacza to, że do obowiązków merchandisera należy działanie na rzecz producenta lub dystrybutora produktów w miejscu ich sprzedaży, czyli w sklepie. Osoba taka na co dzień zajmuje się  aranżacją ekspozycji sklepowych w zakresie właściwej prezentacji powierzonych produktów. Oczywiście chodzi o to, aby wpłynąć na zwiększenie efektywności sprzedaży. W praktyce chodzi o odpowiednia aranżację półek sklepowych z powierzonymi przez producenta towarami. Aby zobrazować Wam co konkretnie robi merchandiser: wypełniając wytyczne producenta dba o to, aby np.  Coca-Cola, Sprite czy inne napoje tego producenta były odpowiednio wyeksponowane w lodówkach w sklepie. Jeśli towarem powierzonym będą np. produkty kosmetyczne w hipermarkecie, wtedy audytor musi zadbać o to, aby wypełnić wytyczne producenta co do tego, który szampon mamy na wysokości wzroku, a który na dolnej półce. Osoba zatrudniona na takim stanowisku jest odpowiedzialna za nadzór nad powierzonymi punktami sprzedaży. Musi zatem je często i regularnie kontrolować. Istotne jest również weryfikowanie stanu zatowarowania w powierzonych placówkach handlowych. Do obowiązków merchandisera należy również kontrola daty ważności towarów na półkach, cen i opisów. W swojej pracy musi również pamiętać o tym, aby zadbać o ład i porządek miejsca ekspozycji towarów. Wszystko po to, aby maksymalizować atrakcyjność. Zajmuje się również zamówieniami i zwrotami oraz  sporządza raporty dotyczące potrzeb i opinii klientów.

Wydawać by się mogło więc, że merchandiser to osoba, która wykłada towar na półkach. To nieprawda. Dzisiejszy profesjonalny merchandiser, to przede wszystkim osoba posiadająca doświadczenie w handlu. Do zadań osoby zatrudnionej na tym stanowisku należy odpowiednia organizacja ekspozycji. Celem tej organizacji natomiast, jest skupienie uwagi nabywcy na produkcie i wzbudzenie jego zainteresowania tym produktem. Następnie, w efekcie działań merchandisingowych, zainteresowanie to ma być zintensyfikowane poprzez wyeksponowanie zalet produktu lub jego atrakcyjnej ceny.

Oczywiście w całym tym procesie kluczową rolę odgrywa nie tylko sam produkt, ale także miejsce, w którym dokonuje się jego zakupu. Dlatego też umiejętna aranżacja kanałów dystrybucji, czyli zapewnienie tego, czego klient spodziewa się w danej lokalizacji – to właśnie zadanie profesjonalnego merchandisera.

Dla kogo jest to praca?

Dla każdego, kto chciałby swoją karierę ukierunkować na pracę w sprzedaży. Praca w merchandisingu daje możliwość zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych.

Jakie trzeba mieć kwalifikacje?

Oprócz umiejętności prowadzenia samochodu i prawa jazdy kategorii B, do wykonywania pracy merchandisera potrzeba tak naprawdę kilku umiejętności tzw. „ miękkich”.

Przede wszystkim konieczna jest rzetelność i sumienność. Nierzetelne wykonywanie obowiązków bardzo szybko wychodzi na jaw, gdyż jest zgłaszane przez producentów do pracodawcy merchandisera jako reklamacja jego usług. Kolejną nieodzowną cechą jest uczciwość. Poza tym osoba chcąca pracować w charakterze audytora standardów merchandisingowych powinna być samodzielna w działaniu i dobrze zorganizowana.

Na co może liczyć merchandiser, poza samochodem służbowym?

Przede wszystkim na bardzo ciekawą pracę, pełną wyzwań. Może też liczyć na profesjonalne szkolenia. Co istotne jest to praca, która dajemożliwość zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych, nawet jeszcze w trakcie studiów. Praca dorywcza podczas studiów jest przecież najlepszym sposobem na weryfikację swoich planów zawodowych. W tym czasie można rozwijać swoje kompetencje.  Ci, którzy wykażą się talentem i zaangażowaniem, na pewno zostaną dostrzeżeni przez pracodawcę. Co bardzo istotne – podczas pracy merchandiser nabywa szereg tzw. umiejętności miękkich. Takie umiejętności z pewnością będą przydatne także w wielu innych zawodach. Osoby, które chciałyby skorzystać z ofert pracy InterKadry i pracować z nami jako audytor standardów merchandisingowych mogą też liczyć na nowoczesne narzędzia pracy w postaci tabletów z ułatwiającą wykonywanie obowiązków aplikacją.

Dlaczego warto?

Eksperci są zgodni co do tego, ze rola merchandisingu będzie rosnąć, a co za tym idzie merchandiser jest zawodem przyszłości. Producenci i dostawcy będą poszukiwać profesjonalistów, którzy zapewnią efektywną realizację ich celów biznesowych. Fakt konieczności korzystania z narzędzi sprzedaży oferowanych przez merchandising jest bezsporny. Każda nasza wizyta w sklepie jest tego potwierdzeniem. Zachęcamy do rozważenia pracy w charakterze merchandisera!Jeśli chcesz wiedzieć więcej – napisz do nas kontakt@interkadra.pl !