Inter Kadrajesien 16.10.2019 Zamknij okno

Lato się kończyło, mamy astronomiczną jesień. Na szczęście w tym roku lato znów dostarczyło nam wiele słońca i wysokich temperatur. Wraz z nastaniem jesieni za oknem coraz częściej jest szaro, wietrznie i mokro. I tak będzie przez najbliższych kilka miesięcy. Taka pogoda działa negatywnie na wiele osób. Wiele osób mocno odczuwa skutki zmiany pogody. Nie mają ochoty na podejmowanie wszystkich aktywności poza tymi, które wynikają z codziennych obowiązków. Jeśli i Ty zauważasz już u siebie jesienne obniżenie nastroju, zachęcamy Cię do przeczytania poniższego tekstu.

Zacznijmy od zwrócenia uwagi na to, że jesienna chandra może dotyczyć również osób z Twojego bliższego i dalszego otoczenia. Wszyscy możemy doświadczać negatywnych skutków braku słońca i ciepła. Faktem jest, że na sezonowe wahania nastroju cierpi większość mieszkańców północnej i centralnej Europy. To skutek niedoborów naturalnego światła słonecznego. Warto wiedzieć, że w październiku jego natężenie jest najmniejsze w całym roku. Kiedy jest ciemno organizm ludzki produkuje zwiększone ilości hormonu odpowiadającego za senność i apatię – czyli melatoniny. To właśnie ten hormon odpowiada za nasze samopoczucie i brak energii.

Skoro już wiemy, dlaczego tak się dzieje zastanówmy się jak sobie z tym radzić?

Wspominać lato

Dobre wspomnienia, oglądanie zdjęć i filmów z letnich wakacji na pewno jest świetnym sposobem na radzenie sobie z jesienną chandrą.

Spędzać czas w dobrym towarzystwie

Rozumiemy, że deszcz za oknem może zniechęcać do wychodzenia z domu, ale pamiętaj - spotkania ze znajomymi, przyjaciółmi są jednym najlepszych sposobów na poprawienie humoru i odreagowanie stresów. Wraz z nastaniem jesieni życie towarzyskie przenosi się do restauracji, kawiarni, pubów. W takich miejscach nawiązywanie nowych znajomości jest dużo łatwiejsze. Nowe znajomości, a czasem nawet nowe romanse są doskonałym sposobem na jesienny spadek nastroju!

Pielęgnować swoje pasje!

Nie podawaj się aurze. Jeśli nie masz jeszcze żadnej pasji lub pogoda naprawdę uniemożliwia Ci jej realizację … znajdź nową! Może będzie to kurs tańca solo lub towarzyskiego? Może postanowisz nauczyć się języka obcego lub grać na gitarze? Znajdź coś, co naprawdę Cię pociąga i oddaj się temu w jesienne popołudnia lub wieczory.

Aktywność fizyczna jest ważna przez cały rok

Naukowcy udowodnili, że jest ona źródłem endorfin, które skutecznie zwalczają jesienną chandrę. Dlatego zachęcamy, aby znaleźć sobie taką, która sprawi Wam przyjemność i nie będzie ograniczana przez jesienną aurę. To może być joga, siłownia lub choćby sekwencja dobranych dla siebie ćwiczeń fizycznych przed komputerem lub telewizorem. Jak mówi stare, dobre przysłowie: dla chcącego nic trudnego.

Na koniec, tzw. wisienka na torcie, czyli: myśl o Świętach Bożego Narodzenia! :-)

Snuj plany, przygotowania, zacznij robić prezenty, aby potem, w grudniu, uniknąć tłoków w sklepach i stresu związanego ze świąteczną gonitwą

W ten oto sposób wykorzystaj czas oczekiwania na wiosnę. A już w marcu, kwietniu, z uśmiechem na twarzy i spokojem w sercu obserwować będziesz jak przyroda budzi się do życia, a Twoje ciało w naturalny sposób przepełnia energia do działania.

InterKadra Sp. z o.o. , ul. Wielicka 50, 30-552 Kraków, NIP: 6762336026
imgNa górę strony