Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Sprzymierzeniec czy wysłannik szefa?

To Pracownik Działu Personalnego, dziś chętniej mianowanego Działem HR (Human Resources), czyli HR-owiec.

Zadania należące do HRowców są bardzo różnorodne. W ich kompetencjach leżą zarówno kwestie tzw. HR twardego, czyli wszelkie sprawy kadrowo – płacowe określane przez polskie prawo (pracy i cywilne), jak i HR miękki, który rozwija się niezwykle dynamicznie i zyskuje na znaczeniu.

Dziś HR-owiec to głównie osoba odpowiedzialna za utrzymanie najwyższego poziomu kadry pracowniczej – za jej dobór oraz mądre prowadzenie w przedsiębiorstwie. Dobry HR-owiec tak dobiera dostępne mu narzędzia, żeby poprzez osobisty rozwój pracownika, zapewniać firmie jak największe profity. Jest trochę pośrednikiem miedzy interesem pracownika a całej firmy jako takiej.

Czy takie balansowanie między szefem a zatrudnionym powinno niepokoić? Czy HR-owcowi można zaufać? Trzeba pamiętać, że głównym zadaniem HR-owca jest sprawne zarządzanie zasobami ludzkimi przedsiębiorstwa, czyli także Twoim rozwojem zawodowym. Oczywiście wszystko odbywa się w ramach samej organizacji i jej interesu, ale przez to, że zna doskonale (a przynajmniej powinien) Twoje mocne strony, będzie wiedział jak Ci pomóc osiągnąć największy możliwy sukces w tej właśnie, a nie innej,  firmie.