Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Poznaj poranne rytuały, które pomogą Ci odnieść sukces !

Wraz z nastaniem jesieni, a potem zimy… dni stają się coraz krótsze, a pogoda za oknem nie motywuje do wyjścia z domu. Coraz trudniej jest zwlec się z łóżka i stawić czoła wyzwaniom kolejnego dnia. Coraz częściej z łóżka „wstajemy lewą nogą”. Co zrobić, aby pomimo wszystko dobrze zacząć dzień i zakończyć go z sukcesem? Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, ilu ludzi na świecie. Każdy z nas stara się na swój sposób złagodzić moment pobudki i wyjścia z ciepłej pościeli. Każdy z nas inaczej motywuje się do pracy. Mamy swoje rytuały. Jedne z nich są skuteczne, inne tylko pogarszają nasz nastrój.  Przykładem złego rytuału jest ustawienie budzika na godzinę przed faktyczną godziną pobudki tylko po to, aby przełączyć go w stan drzemki i mieć „dodatkową” godzinę na sen. W rzeczywistości nie przynosi to niczego dobrego. Jest jedynie wybiciem się z naturalnego, zdrowego rytmu snu. Też to robicie? Przestańcie!

Poniżej przedstawiamy kilka pomysłów, jak ułatwić sobie poranne wstawanie.

1. Planowanie

Jeżeli możesz przygotować coś na poranek dnia następnego - dzień wcześniej, zrób to! Im mniej czynności będziesz miał do wykonania rano, tym łatwiejszy stanie się poranek. Do takich ułatwień należą:

  • pozmywanie naczyń wieczorem tak, aby poranek nie kojarzył nam się ze stertą brudnych naczyń w zlewie;
  • przygotowanie sobie ubrania, w którym masz zamiar wyjść z domu;
  • zapakowanie do torby rzeczy, które następnego dnia chcesz ze sobą zabrać.

Jeśli masz pomysł na to, co jeszcze możesz zrobić dzień wcześniej – wypróbuj ten pomysł koniecznie.

2. Poranna mantra

Kojarzycie taką wiązankę, która jakiś czas temu królowała w Internecie?: Jesteś zwycięzcą! Jesteś zwycięzcą! Nie, nie namawiamy na jej powtarzanie! JAle doceniając pasję z jaką była powielana, proponujemy, aby każdy z Was odnalazł swoją mantrę, sekwencję, która powtarzana co rano doda Wam pozytywnej energii. Afirmacja pozytywnych stwierdzeń działa motywująco. Przygotuj więc sobie zdanie, sentencję lub nawet całą wiązankę motywacyjną, z którą zaczniesz każdy poranek. Możesz ją wydrukować i powiesić na ścianie lub odczytywać co rano z kartki. Najlepiej stwórz ją samodzielnie. Przykładowe afirmacje znajdziesz tutaj:

  • Wiem, że energia sukcesu ma większą moc sprawczą niż wszelkie moje obawy i lęki.
  • Twórcza radość i entuzjastyczna postawa są moją drogą do osiągania celów.
  • Świat nie poradzi sobie beze mnie, ja nie poradzę sobie bez świata!
  • Dziś będzie warte zapamiętania!
  • Rozwiązanie istnieje, tylko jeszcze go nie znam.

3. Poranna gimnastyka i prysznic

Poranna gimnastyka to chyba najtrudniejszy do wdrożenia rytuał. Jest to jednak najskuteczniejsza metoda na dobry początek dnia. Najlepszy oczywiście byłby poranny jogging, ale dla tych, którzy nie lubią bądź nie mogą biegać – wystarczą ćwiczenia w domu. Dobrze się rozciągnij, wykonaj serię przysiadów, pajacyków, brzuszków. Ci z Was, którzy praktykują jogę mogą wykonać kilka Powitań Słońca lub innych asan. Taki ruch poprawi krążenie i doda energii na cały dzień. Jeszcze tylko prysznic dla odświeżenia po ćwiczeniach i będziesz gotowy na ….śniadanie! J

4. Śniadanie i napój dnia

Znajdź swój napój, który co rano da Ci siłę. Dla jednych będzie to aromatyczna kawa, dla innych herbata lub yerba. Dobrze działają również takie napoje jak: kakao, kawa zbożowa oraz napar z mieszanki imbiru, cytryny i miodu. Niech to będzie TWÓJ ulubiony napój. Niech mu towarzyszy zdrowe pożywne śniadanie. Nie możesz twierdzić, że nie masz czasu na śniadanie. Jeśli odpowiednio wcześniej wstaniesz, z pewnością znajdziesz czas na przygotowanie smacznego, zdrowego śniadania. Pierwszy poranny posiłek zapewnia nam energię na cały poranek i południe. Dzięki niemu lepiej zapamiętujemy i dłużej potrafmy się skoncentrować. Nie wolno tego lekceważyć.

5. W drodze do pracy

Znajdź swój sposób na to, aby droga do pracy była sympatycznym czasem o poranku. Dla jednych sposobem tym będą audiobooki, ktoś inny woli poczytać gazetę w tramwaju. Są też tacy, którzy potrzebują muzyki. Jeśli czas ten uprzyjemnisz sobie w przemyślany sposób, droga do pracy szybciej zleci, korki nie będą tak irytujące. Może nawet uśmiechniesz się wchodząc do pracy :-) 

Ale co dalej?

To już zależy od tego, jaką pracę wykonujesz. Jedno jest pewne: wszystkie najtrudniejsze zadania powinno się wykonywać na początku dnia. Pisarz Mark Twain zwykł mawiać, że jeśli twój poranek rozpocznie się od zjedzenia żywej żaby, wówczas masz gwarancję, że już nic gorszego nie spotka Cię tego dnia. Dlatego właśnie najtrudniejsze rzeczy, ważne spotkania, trudne rozmowy zaplanuj w codziennym kalendarzu jako pierwsze.

Dlaczego to wszystko ma przekuć się w Twój sukces?

Charles Duhigg, autor książki „Siła nawyku“ twierdzi, że rutyna gwarantuje psychiczną wolność, dzięki której możemy skupić się na tym, co jest najistotniejsze - na przykład na robieniu kariery.