Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Kot w dresie, czyli o… braku rewii mody w pracy

Za jednolity ubiór w korporacjach oraz firmach nastawionych na kontakt z klientem odpowiada tytułowy kot w dresie, czyli dress code – ubraniowa etykieta obowiązująca w miejscu pracy. Z kotem ma więc tyle wspólnego co… nic;) Kot jest indywidualistą, chadza własnymi drogami i ma wszystko w nosie. Dress code stosowany w firmach jest po to, by charakterne koty schować pod płaszczykiem (o, ironio!) monolitu i wizerunkowej poprawności.

Dress code służbowy to wewnętrzne standardy firmy dotyczące ubioru pracowników, część etykiety w biznesie. Jest wyrazem szacunku do wartości firmy, przełożonego, współpracowników i klientów. Określa pozycję w firmie (stanowisko i relacje w pracy), ale przede wszystkim stanowi element budowania wizerunku firmy na zewnątrz. Powinien być więc spójny z identyfikacją, misją oraz sferą jej działalności.

Niepisany dress code obowiązuje praktycznie w każdej firmie. Są jednak takie przedsiębiorstwa i instytucje, które narzucają ściśle określony sposób ubioru, a im pracownik ma bardziej bezpośredni kontakt z klientem, tym zasady są bardziej restrykcyjne.

Nawet jeśli pracujesz w miejscu, w którym wydaje Ci się, że nikt szczególnie do stroju nie przywiązuje uwagi, pamiętaj by wyglądać choć… schludnie. Wtedy wszystkie ekstrawaganckie modowe poczynania (jeśli tylko nie narażą na szwank interesów firmy) będą Ci wybaczone;)