Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Jak poradzić sobie z jesienną chandrą?

Listopad to czas, kiedy ostatnie ciepłe dni są już za nami. Za oknem najczęściej szaro i mokro. W dodatku przed nami perspektywa kilku naprawdę zimnych miesięcy. Czy zniechęca Cię to do większych aktywności i psuje nastrój? Jeśli tak, ten krótki poradnik jest dla Ciebie.  Jak poradzić sobie z jesienna chandrą?

1. Zacznij od wspominania lata

To jest ten moment, kiedy najbardziej przydadzą nam się zdjęcia i filmy z naszych letnich wakacji. Psychologowie twierdzą, że to świetny sposób na jesienną chandrę. Miłe wspomnienia z wakacji pozwalają zapomnieć o jesiennej depresji.

2. Nie tylko Ciebie dotyczy jesień – czyli nie jesteś sam!

Na sezonowe wahania nastroju cierpi większość mieszkańców północnej Europy i USA. Oczywiście kluczowe jest położenie geograficzne. Wraz z jesienią mamy coraz mniej słońca, coraz szybciej robi się ciemno. Ciemność powoduje, że nasz organizm produkuje więcej melatoniny – czyli hormonu, którego nadmiar powoduje senność i apatię.

3. Bądź towarzyski!

Spotkania ze znajomymi, z  przyjaciółmi to jeden z najlepszych sposobów na poprawienie humoru i odreagowanie stresów.  Pogoda nie zawsze zachęca do spacerów i harców na świeżym powietrzu. Dlatego wraz z nastaniem jesieni życie towarzyskie przenosi się do pubów, restauracji, kawiarni. W takich miejscach łatwiej nawiązywać nowe znajomości, które nierzadko przeradzają się w gorące romanse. A jak wiadomo, nowy związek to najlepsze lekarstwo na jesienną chandrę i złe samopoczucie. Tylko pamiętaj – nic na siłę!

4. Realizuj swoją pasję lub znajdź nową!

Kiedy jednak nowa miłość nie przychodzi, pora na powrót do pasji lub znalezienie nowych. Szczególnie jeśli Twoje pasje związane są ze słońcem i latem… Zawsze możesz zacząć uczyć się nowego języka obcego, zająć kaligrafią lub robieniem biżuterii z miedzi. Zastanów się tylko na co masz ochotę. 

5. Ćwicz! Nie zastygaj w bezruchu na kanapie

Wiemy, że deszcz za oknem nie zachęca do uprawiania joggingu. Nie każdego stać na karnet do modnej w okolicy siłowni. Ale to Was nie dyskwalifikuje. Wyjścia są dwa - znaleźć tańszy klub fitness lub ćwiczyć przed tv lub komputerem. I nie mamy na myśli ćwiczenia kciuka podczas zmiany kanałów w TV. Każdy może znaleźć w TV lub w sieci programy treningowe pozwalające rozruszać zastane mięśnie i kości. Naukowcy udowodnili – ćwiczenie to źródło endorfin. Endorfiny skutecznie zwalczają jesienną chandrę.

6. Jeszcze tylko kilka miesięcy i znów będzie ciepło, więc: zaplanuj kolejny wyjazd!

Czy należysz do osób, które z końcem lata zaczynają planować kolejne wakacje? Jeśli nie- to zacznij to robić.  Jest to doskonała  metoda na przetrwanie długich zimowych dni. 

Pamiętajcie - po drodze do kolejnego lata czekają nas Święta Bożego Narodzenia, które z pewnością będą przyjemną odskocznią od codziennej szarugi. Potem: Sylwester, Nowy Rok i karnawał. W ten oto sposób doczekamy do wiosny, która zabłyśnie wszelkimi odcieniami zieleni. Dzięki niej łatwiej nam będzie patrzeć z uśmiechem w przyszłość.