Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Biuro, biurko, biureczko…

Procenty

Zastanówcie się czy Wasze miejsce pracy jest „przyjazne?” i czy ten fakt jest dla Was ważny.

Badanie firmy Mikomax Smart Office przeprowadzone w końcu 2013 roku wśród pracowników polskich centrów nowoczesnych usług dla biznesu wykazało, że dla prawie 70 % badanych, organizacja i wygląd biura są istotne, ale mniej niż co piąty uważał, że obecne miejsce pracy sprzyja jego efektywnej pracy. 85% pracowników było przekonanych, że miejsce, w którym pracują, mogłoby lepiej odpowiadać na ich zawodowe potrzeby i jednocześnie podnieść jakość ich pracy.

Ku lepszemu

Współczesne biura powoli zmieniają swoje oblicze. Oczywiście, nadal wiele zależy od możliwości samego budynku i konkretnego pomieszczenia. W dużych korporacjach niezmiennie królują open space’y, jednak i one ulegają przeobrażeniom. Obecnie coraz większą wagę przywiązuje się do dynamicznie zmieniających się potrzeb pracowników. Na popularności zyskują tzw. „gorące biurka”, czyli stanowiska pracy bez „właściciela” zasiedlane przez osoby, które go w danym momencie potrzebują. Dzięki zmniejszaniu przestrzeni typowo biurkowej, zwiększa się wachlarz możliwości zagospodarowania pozostałej części biura – na mniej lub bardziej formalne sale konferencyjne, strefy relaksu (a nawet snu) i rozrywki oraz budki telefoniczne, czyli wyciszone miejsca, idealne do prowadzenia negocjacji telefonicznych czy wideokonferencji.

Szyte na miarę

Coraz częściej aranżując biuro, zwłaszcza przy przeprowadzkach lub generalnych remontach, bierze się pod uwagę zdanie pracowników na temat przestrzeni, w której chcieliby pracować. Dzięki temu powstają przestrzenie odpowiadające ich potrzebom. Będąc skrojonymi na miarę pracowników, podnoszą efektywność oraz zadowolenie z pracy, a to pomaga ich zatrzymać w swoich szeregach, zachęcając jednocześnie innych do pracy właśnie tu. Pracodawcy powinni pamiętać, że wygląd biura świadczy o nich samym. Może być świetną wizytówką, naocznym urzeczywistnieniem kultury organizacyjnej w firmie, budować pozytywne pierwsze  wrażenie. Warto więc o niego zadbać.