Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Kursy zawodowe i certyfikaty z nich – jakie mają znaczenie dla rekrutacji?

Przy dzisiejszej konkurencji, nie można sobie pozwolić na totalny luz w podejściu do rekrutacji. Chcąc pracować, trzeba też się rozwijać. Jeśli Twoje przygotowanie do zawodu jest niewystarczające (taki wniosek może się pojawić po analizie ofert lub po braku sukcesów w walce o pracę) trzeba je… podrasować;-) Krótko mówiąc – musisz się dokształcić.

Oczywiście, samodzielne zgłębianie wiedzy, dociekliwość są bardzo ważne. Jednak dla wielu pracodawców słowa i deklaracje nie wystarczą. Konieczne są tu „zewnętrzne” potwierdzenia posiadanej przez Ciebie wiedzy i umiejętności, a te można zdobyć na kursach i szkoleniach, które kończą się stosownymi zaświadczeniami i certyfikatami.

Proces rekrutacji nie należy do łatwych i tanich. Dlatego właśnie firmy nie mogą sobie pozwolić na pomyłkę, czyli zatrudnienie osoby, która jednak nie sprosta ich oczekiwaniom. Rozpoczęcie rekrutacji na nowo jest bardzo kosztowne, a samo poszukiwanie pracownika przecież czasochłonne.

Dokształcanie jest nie tylko pomocne, ale wręcz niezbędne, jeśli masz zamiar zmienić branżę, w której dotąd pracowałeś. Nowe kwalifikacje, uzupełniające dotychczasowe doświadczenie, staną się Twoim wielkim atutem w walce o wymarzoną posadę.