Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Ja przepraszam, ale gdzie trafiłem..?

Gdzie szukać informacji o firmie?

Podstawowym źródłem informacji o potencjalnym pracodawcy jest jego firmowa strona internetowa, a także strony www jego różnych marek, siostrzanych spółek oraz projektów specjalnych. Warto przejrzeć artykuły branżowe na temat przedsiębiorstwa w prasie tradycyjnej i on-line, poczytać o samej branży, zapoznać się z opiniami (i nie tylko opiniami) na forach i portalach społecznościowych.

Stanowisko

Kolejnym ważnym krokiem jest bardzo dokładna analiza oferty pracy na stanowisko, na które aplikowaliście. Możecie z niej wywnioskować jaki charakter ma mieć wykonywana przez Was praca. Dowiecie się o obowiązkach i czekających na Was zadaniach. Warto przejrzeć też oferty pracy dotyczące takiego samego lub podobnego stanowiska zamieszczane przez inne firmy oraz poświęcić trochę czasu na znalezienie w Internecie opisów pracy, którą może będziecie wykonywać w tej konkretnej branży. Dzięki temu łatwiej będzie Wam o przyszłej pracy rozmawiać i przekonać rekrutera, że jesteście dobrym kandydatem (oczywiście sytuacja jest nieco inna, jeśli na takim stanowisku już pracowaliście w innej firmie).

Zdobycie takiej wiedzy pozwoli Wam na refleksję na temat tego czy rzeczywiście (i jak) się widzicie na tym stanowisku, w tej właśnie firmie. Łatwiej Wam będzie wyartykułować swoje nadzieje i obawy związane z podjęciem pracy, przygotować pytania do rekrutera dot. konkretów (np. doprecyzowania obowiązków, umiejscowienia w strukturze organizacyjnej firmy, itd.). To także konieczny do przepracowania etap, żeby móc przejść do trzeciej – ostatniej części zdobywania informacji – informacji o sobie… ale o tym już innym razem;)