Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Zarządzanie z empatią – o NVC w biznesie

NVC (Non-Violent Communication) to metoda opracowana przez Marshalla B. Rosenberga polegająca, w wielkim skrócie – na porozumieniu opartym na empatycznym dialogu, wykluczającym występowanie jakiejkolwiek formy agresji czy przemocy. Kojarzona bardziej z warsztatami samorozwoju, wkroczyła także na pole relacji biznesowych i udowadnia, że zarządzanie przez nastawienie na zrozumienie potrzeb swoich i drugiego człowieka, może być niezwykle efektywne.

Otwarta i szczera współpraca w zespole jest możliwa tylko wtedy, gdy stworzy się ku temu dobre warunki. Banałem jest stwierdzenie, że dobra atmosfera w pracy wpływa na motywację pracowników i ich satysfakcję z pracy – a w konsekwencji przynosi benefity samej firmie. Warto ten banał jednak urzeczywistnić, sięgając po różne środki – choćby po wiedzę z zakresu empatycznego zarządzania. Cóż możesz stracić? W najgorszym wypadku okaże się, że w oczach pracowników staniesz się bardziej miły, niż im się wydawało, że potrafisz być;)