Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Style zarządzania personelem. Część 8. Standardy na sztandary!

Normy, standardy, przepisy, scenariusze – oto hasła przewodnie managera, który uosabia procesowy (czyli normatywny) sposób zarządzania zasobami ludzkimi. Jeśli i dla Ciebie najważniejsze jest wykonanie zadania – dokładnie według standardów, które obowiązują w Twojej firmie, to ten wpis będzie o Tobie;)

Kierownik, który zarządza zespołem „procesowo” stawia na efekt. Najważniejsze są wysokie wyniki, a te osiągnąć według niego można najszybciej i najlepiej idąc dokładnie po, wytyczonej odgórnymi zasadami, ścieżce. Choć pracownik ma być niby samodzielny, to tak de facto musi pracować dokładnie tak jak lider (bo ten od pracy nie stroni; wręcz przeciwnie - chętnie własnym przykładem potwierdza wartość "słusznych" standardów).

Taki model zarządzania ludźmi najlepiej sprawdza się w działach sprzedażowych. Pracownicy muszą jednak być kompetentni i silnie zmotywowani. W innym przypadku, zespół niechybnie czeka klęska. Lider „normatywny” nie wykazuje raczej wysokich zdolności empatycznych. W swoim szalonym ;) dążeniu do celu, może nie zauważyć wypalenia się pracowników. Zobaczy dopiero spadające słupki efektywności… a wtedy może już być za późno.