Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Style zarządzania personelem. Część 7. Żeby wszystkim miło było!

Relaksacyjna muzyka w biurze, świeczki i kadzidła, słodki poczęstunek, a także pizza oraz powtórki piłkarskich szlagierów – może i miła perspektywa, ale to nie w taki sposób dba o dobry nastrój w pracy manager o pobudkach afiliacyjnych. Bo to o nim dziś tu będzie mowa.

Czego można spodziewać się więc po pracy pod sztandarem szefa – „uprzyjemniacza” (jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało)?

Przede wszystkim – świetnych relacji w zespole. Manager „afiliacyjny” nastawiony jest głównie na ludzi. Stara się zbudować team oparty na wzajemnym szacunku i pełnym zrozumieniu. Wspiera, chwali, pomaga, a przy tym otwarty jest na konstruktywny feedback. Aktywność i kreatywność – to cechy, które są najbardziej premiowane i oczekiwane, a dzięki takiemu stylowi zarządzania – dość łatwo osiągane.

Jeśli cechuje Cię wrodzona empatia, świetne zdolności komunikacyjne, a do tego zdrowa pewność siebie, to będziesz w stanie zbudować zespół, w którym najważniejsza jest… harmonia. To zaprocentuje dobrą współpracą, zaangażowaniem, zaufaniem i lojalnością członków zespołu między sobą, a także wobec Ciebie.

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują (a raczej badania;)), że warto. Ten styl zarządzania sprawdza się świetnie w większości zadań, a zwłaszcza tych obarczonych dużą dawką stresu. Jest jeden warunek, no może dwa – pracownicy muszą być kompetentni, a cele jasno określone. W innym przypadku może Cie czekać wcale (nie)mały… chaos;-)