Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Polak średnio szczęśliwy

To, jaki stosunek mają pracownicy do pracy, którą wykonują, co o niej myślą i mówią, sprawdziła organizacja Universum, prezentując wyniki swoich badań w corocznym raporcie „szczęśliwości pracowniczej” – „Global Workforce Happiness Index”. Raport uwidacznia bardzo wyraźnie wspomnianą wyżej naszą cechę narodową, plasując Polskę dopiero w połowie rankingu; a może to nie o nawykowe marudzenie chodzi, a najzwyczajniej -  Polacy nie są w swojej pracy szczęśliwi?

Na poziom szczęśliwości, czyli w tym przypadku – głównie satysfakcji z wykonywanej pracy, składa się wiele czynników, m.in: wysokość zarobków, możliwość rozwoju zawodowego i awansu, dopasowanie obowiązków do chęci i predyspozycji, atmosfera panująca w firmie, stosunki interpersonalne, cała kultura organizacyjna.

Jeśli szczęśliwy, zadowolony ze swojej pracy pracownik, to dobry pracownik, to każdemu pracodawcy, któremu zależy na zatrzymaniu swoich talentów w firmie, równocześnie powinno zależeć na podniesieniu poziomu tego zadowolenia. Tylko trzeba wystrzegać się uszczęśliwiania na siłę i z „automatu”, a zamiast tego dołożyć wszelkich starań, żeby zrozumieć, co rzeczywiście wpłynie pozytywnie na danego pracownika. To niełatwe zadanie, ale warte podjęcia wysiłków.