Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Motywuj z kulturą!

Ten trend potwierdza raport „Drogowskaz motywacyjny 2016”, według którego wybór „kulturalnego” benefitu dla pracowników wzrósł w poprzednim roku, w porównaniu z 2014, aż o 8 %. Najczęściej proponowane są bilety do kina i teatru.

Ułatwienie pracownikom dostępu do kultury pojawia się głównie jako dodatek do pozostałych środków motywacyjnych, jego uzupełnienie. Zdarza się te, że przybiera formę bardziej zorganizowanego programu integracji pracowników czy walki ze stresem, który w całości oparty jest na obcowaniu ze sztuką.

Skąd pomysł na wcielenie oferty kulturalnej do systemów motywacyjnych komponowanych przez działy HR? Nie od dziś wiadomo, że kontakt ze sztuką wzbogaca, rozwija, a przede wszystkim odpręża. Jeśli jest dobrze wkomponowany w politykę motywacyjną przedsiębiorstwa, niesie ze sobą nieocenione korzyści.

Jak wynika z raportu GUS, przeciętny Polak przeznacza na kulturę zaledwie 2,7 proc. całości swoich wydatków, a jednocześnie to głównie wysokie ceny biletów odstraszają spragnionych kultury przed jej zażywaniem. Nowy trend wśród przedsiębiorstw idealnie wpasowuje się więc w potrzeby samych pracowników. Sztuką prawdziwą jest jednak nie tyle szastać kulturą na lewo i prawo, a trafnie posłużyć się dostępną ofertą kulturalną tak, by efektywnie realizować założone cele HR.