Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Jak zwalniać z klasą

Zwalniaj w rozmowie

Gdy wiesz już, że TO musi nadejść nieuchronnie, przygotuj się do sprawnej (w miarę krótkiej), ale i merytorycznie uzasadnionej rozmowy z pracownikiem. Właśnie! Rozmowy! Nie zwalniaj telefonicznie, mailem, w międzyczasie – ot, tak – byle jak i byle gdzie. Zaproś osobę, z którą musisz się pożegnać, do swojego gabinetu i tam w zaciszu, bez świadków przedstaw jej swoją decyzję.

Zwalniaj motywując

Uzasadnij ją, podpierając się konkretnymi argumentami i koniecznie przy tym podkreśl mocne strony pracownika, które okazały się niewystarczające do pracy u Ciebie, ale które pomogą mu w poszukiwaniu nowej pracy i realizowaniu się u innego pracodawcy. Podpowiedz też nad czym Twoim zdaniem musi popracować. Nie zapomnij też o wszystkich niezbędnych formalnościach, nie przeciągając sprawy zbyt długo.

Zwalniaj z klasą

Elegancki sposób zakończenia współpracy jest ważny i dla pracownika i dla Ciebie. Pracownik powinien czuć się doceniony i zmotywowany do dalszego rozwoju, a jednocześnie do poszukiwania nowej pracy, w której jego kompetencje będą bardziej przydatne. Zwalnianie z klasą, z poszanowaniem jeszcze przed chwilą „Twojego” pracownika, jego praw i godności, przełoży się też automatycznie na Twój wizerunek jako pracodawcy, a w konsekwencji na sposób postrzegania Twojej firmy na rynku.