Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Employer branding

Employer branding jest obecnie traktowany jako część strategii komunikacji firmy z otoczeniem, mającej na celu budowanie wizerunku wśród obecnych i potencjalnych pracowników.

W epoce Web 3.0, w której ludzie za pośrednictwem forów internetowych, blogów, serwisów społecznościowych i komunikatorów wymieniają informacje na temat pracodawców, dobra reputacja firmy jest bardzo ważna.

Jeśli organizacja jest postrzegana jako dbająca o swoich pracowników, dobrze zarządzana i dająca najzdolniejszym perspektywy awansu, ma szansę pozyskać najzdolniejszych pracowników, wydać mniej na kampanię rekrutacyjną oraz zbudować lepszą komunikację z własnym personelem, co jest istotną częścią strategii PR.

w nazym kraju świadomość istnienia employer brandingu rośnie, choć zdecydowanie daleko jej do zachodniego poziomu.

Coraz więcej firm, które w swojej polityce zatrudnienia stosują staże i praktyki, dba o ich profesjonalne przygotowanie i zerwanie z wizerunkiem praktykanta „od parzenia kawy” w swojej firmie, traktując staże jako nieodzowny element rekrutacji i inwestycji na przyszłość. Tutaj można dostrzec ogronny potencjał i szansę na zbudowanie solidnego teamu!

Dziś zachęcenie potencjalnych pracowników jedynie do udziału w procesie rekrutacyjnym, to nie wszystko.

Aktualni kandydaci chą więcej. Chcą zainteresowania. Dlatego każda organizacja poszukująca nowych pracowników powinna postawić na spójne działania komunikacyjne prowadzone zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz firmy, dzięki którym osiągnie wizerunek inspirującej i dbającej o rozwój pracowników.