Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Efektywna zmiana

Reagowanie na zmiany w firmach (zmiany narzędzi, procedur, procesów) jest dość przewrotne.

To sami pracownicy bardzo często sygnalizują potrzebę zmian, a gdy zmiany są rzeczywiście wdrażane, pojawia się opór i niechęć. Dlaczego tak się dzieje? Co zrobić, by wprowadzanie zmian w firmie było efektywne? Odpowiedź jest banalnie prosta – zmianom musi towarzyszyć dialog.

Jeśli wdrażanie zmian, będzie poległo na wydaniu konkretnych „zaleceń” w formie „poleceń” (a nawet rozkazów), to aprobata pracownika będzie w najlepszym razie pozorna (otwarty opór mu się wszakże nie opłaca). Niezadowolenie pracownika wzrośnie albo po prostu zmiany nie zostaną w całości (lub wcale) wprowadzone. Impas.

Szansę na inne, lepsze efekty, daje wprowadzanie zmian w atmosferze zrozumienia. Wymaga to jednak odpowiedniego przygotowania personelu na to, co ma się wydarzyć.

Taki proces jest wolniejszy ale skuteczniejszy. Zmiany wprowadzaj więc powoli i z podaniem szerokiej informacji o ich istocie. Jeśli pracę firmie będziesz reorganizować etapowo i pracownicy będą rozumieli ten proces (bo będzie dokładnie omówiony), a ich wątpliwości i obawy będą rozstrzygane na każdym z tych etapów – i co ważne – SŁUCHANE, czyli brane pod uwagę, to na pewno całe przedsięwzięcie zakończy się sukcesem.