Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Czy warto za wszelką cenę organizować wigilię firmową?

Badania przeprowadzone przez czołowe portale rekrutacyjne, zarówno w 2011 (Praca.pl) jak i 2014 roku (InfoPraca.pl) potwierdzają te nastroje.

4 lata temu dla prawie połowy ankietowanych Polaków idealną wigilią firmową był… jej brak. Co piąty preferował spotkanie „opłatkowe” w restauracji (na koszt pracodawcy), co dziesiąty: wyjazd integracyjny, catering świąteczny w miejscu pracy lub imprezę „składkową”. Po kilku latach, dla 44% pracowników, formalna wigilia to nadal obowiązek, a nie przyjemność. Jednocześnie ponad połowa nie wyobraża sobie, żeby w kalendarzu przedświątecznym miałoby jej zabraknąć.

Czy istnieje jedna recepta na dobrze zorganizowaną wigilię firmową?

Po co?

Wigilie firmową należy przygotować” z głową”. Nie ma sensu podążanie za modą – a raczej za potrzebami i oczekiwaniami samych pracowników. Trzeba zastanowić się też po co chce się taką wigilię organizować. Czy chcesz zintegrować pracowników, dać im nieco wytchnienia od pracy? Zależy Ci na podtrzymaniu pozytywnej atmosfery w firmie a może musisz ją poprawić?

Czego unikać?

Święta Bożego Narodzenia to taki specyficzny czas - który chce się poświęcić głównie rodzinie. Jeśli wpadłeś na pomysł świątecznego wypadu na narty w ostatni weekend przez świętami, nie dziw się, że część pracowników nie będzie podzielała Twojego entuzjazmu;-) Podczas samego spotkania świątecznego wystrzegaj się pompatycznych przemówień oraz przedstawiania danych finansowych. W takim dniu niewielu to zainteresuje. Z drugiej strony, nie pozwól by w pędzie do odformalizowania uroczystości, nie polało się zbyt dużo „trunków”. Za luźna atmosfera może wygenerować niepotrzebne konflikty i rzutujące na dalszą pracę problemy.

A może bez?

I choć Wigilię „wypada” zorganizować, może nie zawsze warto..?Jeśli nie ma przesłanek do jej urzeczywistnienia, może warto „uświątecznić” pracowników w jakieś innej formie? Istnieje cały wachlarz możliwości. Jednych usatysfakcjonują bony podarunkowe, vouchery, premia a jeszcze innych – dodatkowy dzień wolny od pracy. To od Ciebie i Twojego działu personalnego należy rozpoznanie tych potrzeb i umiejętne ich przekucie w świąteczny sukces.