Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Czas przygotować się na zimę… ze znajomości obowiązków pracodawcy

Temperatura w pomieszczeniu

Generalnie temperatura pomieszczenia, w którym przebywają pracownicy powinna być dostosowana do rodzaju wykonywanej w nim pracy. W przypadku pracy biurowej oraz lekkiej pracy fizycznej, temperatura nie powinna być niższa niż 18 st. C. W pozostałych pomieszczeniach pracy, temperatura musi mieć co najmniej 14 st. C, jeśli nie przeszkadzają w tym względy technologiczne.

Ogrzać

Gdy praca wymaga od Twoich podwładnych przebywania na zewnątrz, powinieneś im zapewnić odpowiednie pomieszczenie do ogrzania się (podobne wymagania dotyczą także pracy w nieogrzewanych pomieszczeniach). Oczywiście nie zawsze jest możliwe udostępnienie takiego miejsca (co najmniej 8m2 i 16 st.C). W takim przypadku zadbaj o przygotowanie choćby koksowników, przy których będą mogli się ogrzać. I pamiętaj o czasowym schronieniu przed zmieniającymi się warunkami atmosferycznymi.

Ubrać i wyżywić

Oczywiście także odzież ochronna, jeśli jej noszenia wymaga charakter pracy, powinna być dostosowana do warunków atmosferycznych. Gdy temperatura powietrza spada znacznie (regulują te kwestie odpowiednie rozporządzenia), pracownikom należy dostarczyć ciepłe posiłki i napoje lub choć zapewnić możliwość ich przyrządzenia z dostarczonych im produktów.

A co, gdy będzie za zimno..?

Jeśli temperatura w miejscu wykonywanej pracy jest za niska, pracownik ma prawo odmówić świadczenia pracy. Musi powiadomić jednak o tym pracodawcę. Przysługuję mu wówczas za ten czas wynagrodzenie. Natomiast, gdy mrozy, zaspy – generalnie bardzo trudne warunki atmosferyczne – uniemożliwią pracownikowi dotarcie do pracy, ma prawo skorzystać z urlopu na żądanie.