Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij
Blog Pracodawca Interkadra - Blog
  • image description

    Polak średnio szczęśliwy

    Co pierwsze przychodzi Ci na myśl, gdyby zapytać Cię o największą przywarę Polaków? Narzekanie. Czyż nie? Skoro lubimy tak bardzo marudzić, to czy zdarza nam się dobrze mówić o swojej pracy, czy to raczej nie jest w „dobrym tonie”? ;)

    więcej 2017-01-20
  • image description

    Wydajność a grubość portfela

    Od pewnego czasu słyszymy o tym, że rynek pracy już jest rynkiem pracownika, że wynagrodzenia będą wzrastać, bo firmy, chcąc konkurować, muszą walczyć o pracowników głównie argumentami finansowymi. Pensje muszą być więc coraz wyższe. Jednak jak wskazuje raport NBP z końcówki ubiegłego roku – nie tylko demografia dyktuje ten wzrost. Musi iść za tym też zwiększenie wydajności pracy.

    więcej 2017-01-10
  • image description

    Pracownicze bonusy świąteczne

    Każdy lubi być obdarowywanym. Miło jest też wręczać prezenty. Dla większości z nas, najważniejsze jest jednak nie to, co będzie tym podarkiem, a sam gest. Zyskuje na tym każda relacja międzyludzka. Warto więc i w ten sposób wzbogacić relację: pracodawca – pracownik.

    więcej 2016-12-19
  • image description

    Masz problem? Zostaw go w domu

    Pewnie zauważyłeś, że stres, nerwy, problemy, które dotykają Cię w pracy, w przebiegle prosty sposób przenoszą się z biura do domu, skutecznie niszcząc rodzinną atmosferę. Nie dają odpocząć i generują konflikty. A potem, te „domowe” problemy wracają razem z Tobą do biura, i wiesz co..? Znów ze zdwojoną siłą zaczynają „rozrabiać”.

    więcej 2016-11-10
  • image description

    Zarządzanie z empatią – o NVC w biznesie

    Empatyczny, współodczuwający, wsłuchujący się w potrzeby personelu szef – dobry przywódca, czy skazany na porażkę „frajer”..? Może to pytanie jest zbyt mocno postawione, jednak wydaje mi się prawdziwe w kontekście społecznego odbioru „dobrego” szefa, czyli takiego który zarządza „twardą ręką”, budząc postrach pomieszany z podziwem, bo z szacunkiem to już nie za bardzo…

    więcej 2016-10-10
  • image description

    Gdy każdy stołek parzy. Część II

    Pracownik zniechęcony... Jeśli atmosfera w pracy jest zła, to nawet zbieżność branży i zakresu obowiązków z oczekiwaniami pracownika, nie powstrzyma go od realizacji decyzji o rezygnacji. Relacje z ze współpracownikami, bezpośrednim przełożonym, a zwłaszcza z szefem, okazują się szalenie istotne w ostatecznej ocenie satysfakcji (lub jej braku) z nowej pracy.

    więcej 2016-10-07
  • image description

    Bierz seniora

    Polskie społeczeństwo się starzeje... i nie piszę tego w kontekście jakiś defetystycznych wizji. Tak po prostu się dzieje i kropka. Nie ma co drzeć szat czy czekać na katastrofę na rynku pracy, który to przecież, jak gąbka, chłonie tylko młodych i pięknych, a odrzuca starych i brzydkich. Bo raz – tak do końca nie jest. Dwa – rynek pracy nie ma wyboru – musi się zmienić.

    więcej 2016-09-30
  • image description

    Bądź kreatywny w pomaganiu

    CSR – Corporate Social Responsability, czyli „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”… Z czym to się je? Czy można wiedzę z tego zakresu „wykorzystać” dla dobra firmy? Czy można w ogóle pozwolić sobie na taką optykę? A może to wymysł zagranicznych utopistów, który nijak ma się do polskich realiów?

    więcej 2016-08-18
  • image description

    Motywuj z kulturą!

    Pakiet medyczny, karnet na siłownię, a może… bilet do teatru? Pracodawcy coraz częściej w ramach pozapłacowych pakietów motywacyjnych zapewniają swoim pracownikom benefity związane z kulturą.

    więcej 2016-07-19
  • image description

    Niedobór talentów

    Sukcesywnie, co pewien czas, na blogu pojawiają się nawoływania do kształcenia zawodowców z prawdziwego zdarzenia (i to dosłownie). Kolejny raport potwierdza zasadność tych apelów. Mowa o Badaniu Niedobór Talentów 2015 dotyczącym problemów ze znalezieniem przez pracodawców pracowników o odpowiednich kompetencjach

    więcej 2016-05-31
  • image description

    Dlaczego warto inwestować w pracownika

    Pracodawcy różnie postrzegają swoich pracowników. Jedni traktują ich jako swoją własność, inni jako partnerów, a jeszcze inni – jako… prawdziwy skarb i jednocześnie potencjał, w który warto inwestować.

    więcej 2016-05-13
  • image description

    „Wellness w korporacji”

    Ostatnio na blogu zrobiło się jakoś tak mrocznie. Królowały tematy o lenistwie, zagrożeniach, karach, psychopatach i kradzieżach. Czas trochę odczarować ten nieprzyjemny klimat i osłodzić sobie dzień marzeniami o pracy, która sprzyja zdrowiu… Dziś kilka słów na temat troski pracodawcy o zdrowie podwładnych – zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Zapraszam do przyjrzenia się idei Corporate Wellness.

    więcej 2016-05-04
  • image description

    Style zarządzania personelem. Część 9. Co z Ciebie za typ..?

    Nadszedł czas podsumowania… Podczas kilku ostatnich tygodni na blogu towarzyszyły Wam różne odsłony zarządzania personelem. Mam nadzieję, że tych kilka postów skłoniło Cię do refleksji. Zastanawiałeś się którym typem managera jesteś? Podczas lektury krzyknąłeś choć raz – o, ja tak mam!?;) Hm..?

    więcej 2016-04-01
  • image description

    Style zarządzania personelem. Część 8. Standardy na sztandary!

    Jest taki rodzaj zadań, w którym ciężko uchylić drzwi dla wolnego ducha, polotu, swobody twórczej. Są takie zespoły, w których wszystko musi chodzić jak w zegarku – według z góry ustalonego planu. Są tacy liderzy, którzy kierują się jedną jedyną zasadą – ma być skutecznie… a zapewnić to może jedynie trzymanie się standardów organizacji.

    więcej 2016-03-25
  • image description

    Style zarządzania personelem. Część 7. Żeby wszystkim miło było!

    Dla jednych, dobry manager to taki, który potrafi trzymać zespół mocno w szachu, dla drugich ten, który odpuszcza i pozwala sobie folgować, a dla jeszcze innych, ideałem jest charyzmatyczny szef – przywódca. Zdarzają się i tacy, którzy oczekują od kierownika tego, żeby… po prostu dbał o dobry nastrój w pracy. O dziwo… i tacy istnieją!

    więcej 2016-03-16
  • image description

    Style zarządzania personelem. Część 6. Follow me!

    Zdarza się, że zespołem zarządza prawdziwy przywódca… Zaangażowany pasjonat z dużą wiedzą, pomysłem i wiarą w ludzi, a przede wszystkim we własną wizję. Taki, z którym ludzie chcą pracować dla samego obcowania z nim, czerpania całymi garściami z jego obecności – gotowi odwzajemnić się pełnym zaangażowaniem w pracę nad osiągnięciem przedstawionego przez niego celu.

    więcej 2016-03-11
  • image description

    Style zarządzania personelem. Część 5. Własny rozwój ku dobru wspólnemu

    Do zarządzania personelem można podejść na wiele bardzo różnych sposobów. Dzisiaj dowiesz się jak motywować zespół, żeby każdy z jego członków dał z siebie wszystko, co najlepsze. Tylko musisz mu najpierw pomóc odnaleźć te mocne strony i pomóc je wyszlifować – dla dobra jego i całej firmy.

    więcej 2016-03-06
  • image description

    Style zarządzania personelem. Część 4. Frywolnie i byle jak, czy może podstępnie genialnie?

    Do tej pory, w naszym cyklu, poznaliśmy dwa przeciwstawne sobie style zarządzania personelem: nakazowy i demokratyczny. Rządzi jeden, albo wszyscy… Wydawałoby się, że styl demokratyczny jest tak bardzo przeciwieństwem stylu nakazowego, że ciężko znaleźć inną opozycję, a ona istnieje i to niejako wobec obu stylów, a szerzej – chyba wszystkich, o których będzie tu jeszcze mowa. Stylu liberalny, witaj!

    więcej 2016-02-26
  • image description

    Style zarządzania personelem. Część 3. Czy w pracy mogą rządzić wszyscy na raz..?

    Dziś druga strona medalu. Wpis z poprzedniego tygodnia dotyczył sytuacji, gdy w grupie, a precyzyjnie – grupą – rządzi jedna i tylko jedna osoba. Dziś zajmiemy się dla odmiany… „władzą ludu”, czyli podejściem demokratycznym.

    więcej 2016-02-20
  • image description

    Style zarządzania personelem. Część 2. Tylko twardą ręką…

    „Rób co Ci każę”, „Zrób to natychmiast”, „Tylko ja mam rację” – te i podobne dyrektywy można usłyszeć od managera, któremu bliski jest nakazowy styl zarządzania personelem. Określenie „nakazowy” („commanding”) pochodzi od Daniela Golemana, który wyodrębnił 6 stylów zarządzania, a do których często się będę w tym cyklu odwoływać.

    więcej 2016-02-12