Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

„Ekspert to ja!”. Zasada nr 3: Buduj swoją markę w sieci.

Rozwój i popularność Internetu dały osobom poszukującym pracy nowe świetne narzędzia – fora internetowe, blogi i portale społecznościowe. Dzięki nim możemy sami kreować swój wirtualny wizerunek np. jako eksperta w dziedzinie, w której pracujemy lub chcielibyśmy pracować, a która na razie jest jedynie naszym hobby.

Udzielając profesjonalnych rad, wypowiadając się mądrze i merytorycznie na wysokim poziomie na forach pod własnym imieniem i nazwiskiem lub z linkiem do prowadzącego przez siebie bloga eksperckiego sprawisz, że Twoje notowania na rynku pracy rosną. Pozwolisz się bowiem poznać jako osoba znająca się na rzeczy, „ekspert” właśnie. To może stać się atutem, gdy poszukujesz pracy w branży, którą zajmujesz się w swojej blogowej działalności. Sprawić może także, że headhunterzy sami zapukają do Twoich drzwi. Wysoki profesjonalizm jest bowiem na rynku pracy wysoko ceniony.

Nawet jeśli nie masz ochoty prowadzić własnego bloga, czy wędrować po forach internetowych, załóż swój profil na jednym z popularnych portali społecznościowych, dotyczących kariery zawodowej (a najlepiej na wszystkich;)). Sam profil niewiele da, ale będąc aktywnym użytkownikiem, wyróżniającym się kompetencją i profesjonalizmem, zwrócisz uwagę innych internautów. To może sprawić, że ani się obejrzysz, a staniesz się w tym właśnie gronie ekspertem – na dobrej drodze do świetnej opinii poza tą grupą. Udzielając się na takim portalu, tworzysz też sieć  kontaktów, dzięki której możesz dowidzieć się o atrakcyjnej rekrutacji, lub ktoś wprost może zaproponować Ci pracę.