Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

Pracuj nad językiem… obcym

Ciężko wśród ogłoszeń rekrutacyjnych znaleźć takie, które znajomości przynajmniej jednego języka obcego nie stawia wśród wymagań podstawowych, a bardzo często mile widziane są dwa…

Tym jednym, często koniecznym jest język angielski. To dlatego, że to nieformalny język międzynarodowy – zarówno biznesu, jak i nauki i polityki. Porozumiewać się nim płynnie powinna kadra kierownicza wyższego szczebla, ale w wielu ofertach pracy na mniej wykwalifikowane stanowiska znajdziemy konieczne lub mile widziane posługiwanie się angielskim w stopniu wszelakim.

Zastanawiasz się czy rzeczywiście musisz znać język w takim zakresie jaki określa ogłoszenie? Oczywiście, czasem jest tak, że oferta zawiera obowiązek znajomości danego języka, a tak naprawdę w ogóle nie wykorzystasz tej umiejętności w pracy. Nigdy jednak w momencie aplikacji tego nie wiesz na pewno. Nie zawyżaj więc swoich kompetencji językowych w CV (zaniżanie też nie działa na Twoją korzyść;)) Takie "kłamstewko" bardzo łatwo zostanie zdemaskowane już podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Po co Ci wstyd i przekreślenie szans na pracę..?

Znasz biegle jeden z języków i zastanawiasz się nad nauką kolejnego? Nie posługujesz się płynnie lub w ogóle angielskim, ale chciałbyś podnieść swoje szanse na rynku pracy? W obu przypadkach nauka jest świetnym pomysłem. Nigdy nie powiemy NIE podnoszeniu kwalifikacji zawodowych. Nauka języków obcych na pewno należy do jednych z najbardziej zalecanych. Ucz się – korzystaj z kursów, korepetycji – wszystkich kanałów, które pomogą Ci doskonalić język.

Warto rozpatrzyć też możliwość nauki bardziej egzotycznego języka – takiego, który wraz ze znajomością angielskiego  da Ci przewagę na rynku pracy (chiński, japoński, a może koreański). Zawsze dobrze jest postawić na język, którym posługują się nasi sąsiedzi lub mieszkańcy tych krajów europejskich, z którymi Polska utrzymuje intensywne kontakty handlowe.

Jeśli jesteś pracodawcą i chcesz przyciągnąć do swojej firmy świetnych specjalistów – zaoferuj im w pakiecie pracowniczym kursy językowe. To jedne z najbardziej pożądanych przez pracowników benefitów, a gdy jeszcze są ukierunkowane na charakterystykę i specjalizację przedsiębiorstwa –korzyści obustronne rosną :)