Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

Zamknij

3 elementy, które poprawią wizerunek firmy w oczach kandydatów. Autor Maciej Czerwonka

Jeśli chcesz współpracować z najlepszymi specjalistami to musisz wiedzieć, jak się wyróżnić, aby osiągnąć ten cel. Firmy muszą walczyć między sobą nie tylko o najlepszych pracowników, ale również o tych ze średniego i niskiego szczebla.

W tej sytuacji ogromną rolę odgrywa fakt, jak firma jest postrzegana w oczach kandydatów.

Jak w takim razie wpłynąć na opinie kandydatów na temat firmy? Czy są sprawdzone sposoby, które pozwolą polepszyć obraz pracodawcy? W tym artykule pokażę kilka wykorzystywanych w praktyce możliwości.

1.    Czy zasada „lepiej niech mówią źle, niż mieliby w ogóle nie mówić” jest dobra?

Jeśli odniesiemy się do tytułu artykułu, to łatwo stwierdzić, że wizerunek pracodawcy jest bardzo istotny. Dlaczego?

Co osoba poszukująca pracy robi jako pierwsze, aby poznać opinię o potencjalnym pracodawcy?

Przede wszystkim sprawdza opinie i informacje dostępne w sieci. Według badania InterviewMe, na pytanie “Skąd kandydaci czerpią najczęściej informacje o firmach?”  1700 użytkowników odpowiedziało następująco:

1.    72% - oferty pracy

2.    68% - fora i strony internetowe

3.    65% - strony internetowe pracodawców

4.    48% - informacje od znajomych

5.    35% - profile pracodawców w mediach społecznościowych

Zobacz, co jeszcze mają do powiedzenia o procesach rekrutacyjnych kandydaci:

https://interviewme.pl/blog/badanie-kandydatow

W Internecie panuje swoboda wypowiedzi. Może mieć to pozytywne jak i negatywne strony. Pozytywną sytuacją będzie posiadanie wielu pozytywnych informacji na temat Twojej firmy w sieci. Gorzej, gdy opinie te są głównie negatywne, a Twoja strona internetowa nie jest aktualizowana od dawna.

Jak wtedy powinieneś budować swój wizerunek pracodawcy w oczach pracownika? Zapewnij dopasowaną kulturę wewnątrz organizacji i odpowiednie warunki zatrudnienia.

Na warto zwrócić szczególną uwagę?

●     zaktualizuj swoją stronę internetową

Dobra strona www ma przyjazny dla użytkownika interfejs. Poza tym warto dodać takie zakładki jak „o nas” lub „o firmie” oraz profesjonalnie przygotowaną sekcję „kariera”, „praca u nas”.

Dzięki temu pozyskasz kandydatów przygotowanych z wiedzy o Twojej firmie oraz potencjalnie większą ilość aplikacji. Pracownicy znający organizację są o wiele bardziej do niej przywiązani i szybciej wdrożą się w jej struktury.

●     zbuduj swoje profile w popularnych serwisach

Mam na myśli strony typu Goldenline.pl lub Linkedin.com. Są to źródła cennych informacji o firmie. Na Goldenline dodatkowo pracownicy mogę również dodawać swoje opinie.

●     wykorzystaj pozycjonowanie stron internetowych

Najprościej wpisać hasło typu „nazwa firmy, opinie”, aby sprawdzić co myślą kandydaci, a także byli i obecni pracownicy danej firmy. Zadbaj o to, aby w ten prosty sposób potencjalny pracownik mógł znaleźć pozytywne informacje na temat Twojej organizacji.

Sprawdź możliwość stworzenia darmowego profilu pracodawcy, dzięki któremu pracownicy dowiedzą się więcej o Twojej firmie:

https://interviewme.pl/pracodawcy

2.    Dlaczego warto wyróżnić swoją ofertę od ogłoszeń innych firm?

Czym Twoim zdaniem charakteryzuje się standardowe ogłoszenie?

Posiada 3 stałe sekcje, których nazwy czasem zastępowane są synonimami:

●     zakres obowiązków

●     wymagania

●     oferujemy

Nie ma nic złego w ogłoszeniach tego typu, jeśli odpowiadają na pytania kandydata. Jest to dosyć standardowe podejście do tworzenia ogłoszeń.

Warto jednak zbudować interesujący i ciekawy opis dotyczący działalności firmy, aktualnych jej działań i wyzwań, które stoją przed poszukiwanym pracownikiem. Dzięki temu wzbudzisz większe zainteresowanie odbiorców i prawdopodobnie zdobędziesz więcej CV!

Jeśli nie masz sztywnych standardów i procedur dotyczących przykładowego ogłoszenia, wykorzystaj swoje kreatywne możliwości.

Stwórz taką treść i układ graficzny, które doskonale pokażą specyfikę dotyczącą kultury i warunków pracy w firmie.

Zobacz przykłady oryginalnego podejścia do opisania wymagań w ogłoszeniu:

●      angielski w "małym palcu" - jest naszym "urzędowym" :)

●   atrakcyjne wynagrodzenie (od ok. 5000 netto w zależności od doświadczenia) i benefity (ubezpieczenie medyczne, ubezpieczenie na życie, Multisport, zajęcia z jęz. angielskiego z native speaker’em, szkolenia, pakiet benefitów wspierający dzieci pracowników

●      czas spędzany nie tylko na rozwoju umiejętności technicznych, ale i przyjemnościach (pojedynki na Xbox, regularna gra w piłkę nożną lub tenisa, wspólne wyjścia integracyjne, itp)

3.    Zbuduj oryginalną kulturę pracy w swojej firmie!

Większość firm na polskim i międzynarodowym rynku codziennie walczy ze swoją konkurencją.

Jest ciekawy sposób na to, aby wyróżnić się na tle pozostałych firm i spowodować większe zainteresowania marką na rynku. Co to takiego?

●     Stworzenie i wprowadzenie dobrych praktyk panujących wewnątrz firmy oraz stylu pracy,

●     Określenie wymaganego codziennego ubioru (określ konieczność chodzenia w stroju biznesowym lub dużej swobody w tym zakresie. Dzięki temu możesz przekonać do siebie osoby zwracające na to uwagę),

●     Zbudowanie przyjemnego środowiska pracy, zgodnego z oczekiwaniami pracowników,

●     Oferowanie odpowiedniego do kompetencji wynagrodzenia i poszanowanie praw pracownika.

W ten sposób dasz jasny sygnał swoim potencjalnym pracownikom, na co mogą liczyć współpracując z Tobą.

Według badania InterviewMe, aż 48% osób czerpie informacje o firmie od znajomych.

Dlatego tak istotny jest marketing szeptany.

Jak widać dla wielu osób aktywnych na rynku pracy wizerunek pracodawcy ma spore znaczenie. W ten sposób możesz zmniejszyć problem braku aplikacji na publikowane ogłoszenia czy też zwiększyć poziom motywacji pracowników.

Warto dbać o dobre postrzeganie firmy w oczach kandydatów niezależnie od tego, czy w danym czasie panuje rynek pracownika czy pracodawcy. W ten sposób zagwarantujesz sobie nieprzerwany dostęp do najlepiej wykwalifikowanej kadry.

Jak duże znaczenie ma wizerunek firmy podczas prowadzenia procesów rekrutacyjnych? Podziel się swoją opinią.

Autor: Maciej Czerwonka, Interviewme.pl

Materiał został stworzony na potrzeby InterKadry.